فرمانده انتظامی البرز گفت: سردسته باندی که به صورت گسترده اقدام به وارد کردن گوشی‌های قاچاق کرده بود، توسط پلیس البرز در تهران شناسایی و در یک اقدام غافل‌گیرانه دستگیر شد.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار عباسعلی محمدیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان البرز با انجام اقدامات پلیسی از فعالیت اعضای باند قاچاق گوشی‌های تلفن همراه مطلع شدند.

وی اظهار کرد: در بررسی‌های تکمیلی ماموران، محرز شد اعضای باند قاچاق گوشی‌های تلفن همراه با استفاده از اطلاعات و مشخصات هویتی و گذرنامه افرادی که در زمان اربعین حسینی به سفر عتبات عالیات اعزام شده بودند، اقدام به واردات گوشی‌های قاچاق و سپس رجیستری آن‌ها کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران بلافاصله وارد عمل شدند و سردسته باندی را که به صورت گسترده اقدام به وارد کردن گوشی‌های قاچاق کرده بود، در تهران شناسایی کردند. مأموران با دریافت نیابت قضائی به مغازه موبایل‌فروشی نامبرده اعزام و در یک اقدام غافل‌گیرانه موفق به دستگیری وی شدند.

سردار محمدیان بیان کرد: در بازرسی از مغازه موبایل‌فروشی، ۶۰ دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد و در این رابطه ۳ نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز، با بیان این که طبق نظر کارشناسان، ارزش تقریبی این محموله ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده، گفت: اقدامات تکمیلی برای شناسایی شرکت‌های واردکننده گوشی‌های قاچاق و همچنین شناسایی افرادی که اقدام به فعال کردن گوشی‌های قاچاق کرده‌اند، در حال انجام است.