جانشین پلیس‌راه زنجان، از بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: تردد از گردنه‌های برف‌گیر با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی عظیمی اظهار کرد: محورهای زنجان  ــ طارم و زنجان ــ تهم ــ چورزق و نیز زنجان ــ دندی ــ تخت‌سلیمان دارای برف همراه با کولاک موضعی است و رانندگان باید از تردد غیرضروری در این محورها خودداری کنند.

وی، وضعیت جوی در محورهای سلطانیه ــ خدابنده ــ همدان و ابهر ــ خدابنده را برفی، همراه با کولاک موضعی اعلام کرد و گفت: رانندگان برای تردد در گردنه‌های کوهستانی باید از زنجیرچرخ استفاده کنند.

جانشین پلیس‌راه استان زنجان ادامه داد: دوربین‌های نظارت تصویری حاکی از بارش برف در آزادراه و محور ترانزیت زنجان ــ قزوین، زنجان ــ بیجار و نیک‌پی ــ ماه‌نشان دارد که سطح جاده را لغزنده کرده است.

این مسئول یادآور شد: بارش باران در آزادراه زنجان ــ تبریز و محور ترانزیت زنجان ــ میانه، پدیده غالب است و رانندگان باید با توجه به لغزنده بودن مسیر، با سرعت مطمئنه تردد کنند.

عظیمی از رانندگان درخواست کرد: پیش از سفر از وضعیت جاده‌ها آگاهی یابند و از سالم بودن ایمنی و گرمایش وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند و تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.