مدیر اداره حفاظت محیط زیست بروجن گفت: هم‌زمان با فصل شکار پرندگان حفاظت نشده، صدور پروانه شکار برای پرندگان آبزی و کنار آبزی در آب‌گیرهای این شهرستان ممنوع است.  

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی منصوری سه‌شنبه ۱۲ آذر از فرود و استقرار بیش از ۹۰ هزار پرنده مهاجر آبزی در تالاب‌های بین‌المللی گندمان و چغاخور شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار داشت: این تعداد پرنده به منظور زمستان گذرانی از منطقه سیبری در تالاب‌های منطقه فرود آمدند.  

به گفته وی، با توجه به فصل شیوع بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان، احتمال آلودگی پرندگان مهاجر به این نوع بیماری واگیردار در منطقه دور از انتظار نیست.  

مدیر اداره حفاظت محیط زیست بروجن، پرنده آبزی و کنار آبزی مهاجر فرود آمده در استان را از خانواده لک‌لک‌ها، مرغابی‌سانان، خروس کولی، حواصیل، پرستوی دریایی، کشیم کوچک و بزرگ، چنگرها، اگرت‌ها، غاز خاکستری، درنای خاکستری، گنجشک‌سانان و کاکاهای دریایی عنوان کرد.  

منصوری تاکید کرد: بیشتر پرندگان در آبگیرهای منطقه از خانواده حواصیل و لک‌لک‌ها است که برای زمستان گذرانی به تالاب‌های بین‌المللی چغاخور و گندمان شهرستان بروجن کوچ کرده‌اند.  

وی با بیان اینکه، اکنون شکار پرندگان در تالاب‌های این شهرستان ممنوع است، تاکید کرد: در صورت مشاهده شکار هرگونه پرنده مهاجر در منطقه، با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.  

تالاب بین‌المللی گندمان با یک‌هزار و ۷۰ هکتار مساحت و ۲ هزار و ۲۲۰ متر ارتفاع از سطح دریا، بلندترین تالاب کشور از سطح دریاست. تالاب‌های بین‌المللی چغاخور و گندمان در شهرستان بروجن در ۷۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.