رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار گفت: به منظور حضور پررنگ و پایش مناطق آزاد و طبیعی در غرب استان تهران، گشت و پایش ویژه مناطق آزاد شهریار و ملارد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فاطمه برنا در این باره گفت: در نخستین روز پایش‌ها با اقدام به‌موقع یگان حفاظت شهرستان‌های شهریار و ملارد، دو شکارچی متخلف در منطقه آزاد اخترآباد قبل از شروع به شکار دستگیر شدند و از آنان دو اسلحه شکاری کشف و ضبط شد که یکی از اسلحه‌ها قاچاق و بدون مجوز بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار ادامه داد: افراد متخلف جهت اقدامات بعدی به مراجع قضایی معرفی شدند و اسلحه‌های ضبط شده در اختیار یگان حفاظت اداره کل استان تهران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت شکار در سال جاری و به منظور حفاظت از محیط زیست و گونه‌های جانوری موجود در حوزه استحفاظی شهریار و ملارد، گشت و پایش مشترک عرصه‌های طبیعی توسط یگان حفاظت دو شهرستان ادامه خواهد داشت.

یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از ابتدای آبان تا پایان هفته گذشته موفق به کشف و ضبط تعداد ۵۷ اسلحه شکاری مجاز و غیرمجاز از متخلفان در سطح استان شده بود.