جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تردد خودروها در سه مسیر ارتباطی این استان به دلیل بارش برف و لغزندگی سطح جاده با استفاده از زنجیرچرخ امکانپذیر است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدعلی عظیمی، یکشنبه ۱۷ آذر با بیان این‌که بارش برف و باران از شنبه شب در استان زنجان آغاز شده و کلیه مسیرهای ارتباطی این استان را لغزنده کرده است، افزود: در حال حاضر مسیر ارتباطی زنجان - طارم، زنجان - تهم و چورزق و گردنه قلی کندی در جاده زنجان - دندی، برفی و مه آلود است.

وی اظهار داشت: آزادراه زنجان - قزوین نیز مه آلود و بارانی است و از رانندگان انتظار می‌رود در سفر به مناطق کوهستانی این استان، خودروهای خود را به وسایل ایمنی زمستانی از قبل زنجیرچرخ مجهز کنند.  

عظیمی تصریح کرد: در روزهای برفی و بارانی، لازم است رانندگان با سرعت مطمئنه و احتیاط و دقت بیشتری رانندگی و در صورت امکان از سفرهای غیرضرور نیز پرهیز کنند.

۶ ماه نخست امسال بر اثر وقوع ۲ هزار و ۳۶۷ فقره حادثه رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۱۳۳ نفر کشته شدند که در نیمه نخست سال ۹۷ که به تعداد ۱۴۹ نفر بود ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روز برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارایه می‌دهند.

کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.

هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.