معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: چهل و نهمین دوره جشنواره فیلم رشد با نمایش ۵۴ عنوان فیلم برای بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز استان از امروز تا ۲۴ آذر در مدارس استان آغاز شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد امجدی در مراسم گشایش این جشنواره در سالن اجتماعات مدرسه بعثت ناحیه یک رشت اظهار داشت: فیلم‌های منتخب ایرانی و خارجی برای دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی تا دوره دوم متوسطه با مضامین علمی، پژوهشی و فرهنگی به نمایش در می‌آید.

وی با اشاره به همکاری نهادهای مختلف در هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره خاطرنشان کرد: فیلم‌های این جشنواره علاوه بر مدارس در سالن‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین مساجد برای دانش‌آموزان گیلانی اکران می‌شود. معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گیلان ایجاد نوآوری و خلاقیت، ارتقاء سطح کیفی فیلم‌های آموزشی، ایجاد فرصت و انگیزه برای فیلم‌سازان را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

بهرام صفری سرپرست اداره آموزش و پرورش ناحیه یک رشت نیز در آیین گشایش چهل و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی مدارس نمایش دهنده فیلم اظهار داشت: امسال ۳۰۰ مدرسه ناحیه یک رشت ۵۴ عنوان فیلم را برای ۶۰ هزار دانش‌آموز ناحیه یک رشت نمایش می‌دهند.