همشهری آنلاین: معاون عملیات ناجا گفت: تلفات و حوادث چهارشنبه پایانی امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

سردار سرتیپ مومنی به اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی در کاهش حوادث و تلفات چهارشنبه سوری اشاره کرد و افزود:‌ از ماه‌ها پیش برنامه‌های خوبی برای مقابله با برخی اتفاقات ناگوار این شب اندیشیده شد که در نهایت علاوه بر روان بودن ترافیک، حوادث جانی و جرحی کمتری نیز در مقایسه با سال گذشته در آن رخ داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر وی افزود:‌ در آخرین گزارشی که به من رسیده است فقط یک نفر کشته شد و تعدادی نوجوان نیز که در پشت بام مشغول ساخت مواد دست ساز بودند جراحت عمیق دیدند. [عکس‌هایی از چهارشنبه سوری امسال]

معاون عملیات ناجا در بخش دیگری از سخنانش طرح "پیشگیرانه" این نهاد را به عنوان مهمترین طرح سال 87 ناجا دانست و گفت: ‌حاصل تلاش مراکز تحقیقاتی، ‌نظرسنجی و اتاق‌های فکر نیروی انتظامی این بود که امسال با همکاری مردم بهترین شرایط امنیتی را در دهه گذشته داشتیم.

سردار سرتیپ مومنی افزود: ‌امسال در جرائمی چون قتل،‌ سرقت مسلحانه، سرقت اتوموبیل و آدم‌ربایی که شاخص امنیت هر جامعه است در برخی موارد تا 30 درصد کاهش داشته‌ایم.

وی درباره اقدامات نیروی انتظامی در ایام نوروز 87 گفت: فعالیت‌های ناجا در این بخش در سه حوزه مبدا، ‌بین راهی و مقصد صورت می‌گیرد به این ترتیب که در سراسر کشور 12 هزار گشت خودرویی، ‌12 هزار گشت پیاده، 5 هزار گشت موتوری و 2400 ایستگاه سیار،‌ امنیت منازل مردم را در هنگام سفر هموطنانمان تامین می کنند.

مومنی گفت: ‌امنیت بین راهی نیز تامین شده است و به همین منظور نیروهای انتظامی با همکاری سایر نهادها در همه تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها حضور دارند.

معاون عملیات ناجا با اشاره به فعالیت همیاران پلیس‌، پلیس یاران و ‌پلیس افتخاری در همه نقاط کشور گفت: ‌همه این اقدامات پس از مشارکت گسترده مردم در برقراری انضباط و امنیت اجتماعی حاصل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی دایره اجتماعی در همه کلانتری‌های کشور اشاره کرد و افزود:‌ بیش از 70 درصد پرونده‌ها و مراجعات مردم در این بخش‌ها حل و فصل می شود.

سردار مومنی در ادامه به استمرار طرح امنیت اجتماعی در سال آینده تاکید کرد و گفت: ‌سال 87 در مقابله با تهیه و توزیع مواد مخدر اقدامات گسترده‌تری صورت خواهد گرفت.

وی در پایان با تبریک سال نو از همه هموطنان خواست در هنگام مسافرت از قفل و بست منازل خود اطمینان حاصل کنند و در طول سفر همکاری لازم را با نیروی انتظامی ، پلیس یاران و سایر ارگان‌های فعال در جاده و تفرجگاهها داشته باشند.