مدیر آموزش و پرورش مراغه از کسب رتبه برتر کشوری دانش‌آموز مراغه‌ای در جشنواره جوان خوارزمی خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا آسیابی دوشنبه ۱۸ آذر افزود: بااعلام نتایج نهایی داوری طرح های بخش دانش آموزی بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حسین امیر یعقوبی، دانش‌آموز دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی مراغه در استان آذربایجان‌شرقی موفق به کسب رتبه برتر شد.

وی ادامه داد: این دانش‌آموز توانسته است رتبه اول کشوری با عنوان  "مجموعه داستان سرزمین بادبادک ها " در گروه علمی زبان و ادبیات فارسی را کسب کند.

آسیابی اضافه کرد: دانش‌آموزان مستعد این شهرستان در سال‌های اخیر توانسته‌اند با کسب مقام های برتر کشوری و منطقه‌ای در زمینه های علمی، فرهنگی و هنری افتخارآفرینی کنند.

وی گفت: در بیست و یکمین دوره جشنواره جوان خوارزمی بخش دانش‌آموزی  از مجموع حدود ۳ هزار و ۳۱ طرح ارسالی از سراسرکشور به دبیرخانه مرکزی این جشنواره، تعداد ۲۵۸ طرح از استان آذربایجان شرقی با این جشنواره  ارائه و داوری شده بود.

آسیابی افزود: در این جشنواره ۲ طرح از استان آذربایجان شرقی در بین ۲۵ طرح برگزیده نهایی کشوری معرفی شده، که دانش آموز مراغه ای موفق به کسب رتبه اول کشوری شده بود.

او اضافه کرد: مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری جشنواره جوان خوازمی و نمایشگاه آثار پژوهشگران، مبتکران ومخترعان در روز یکشنبه ۲۴ آذر ماه سال جاری در تهران (سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران) برگزار خواهد شد.

شهرستان مراغه با حدود ۵۰ هزار دانش آموز و حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.