سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: موج آنفلوآنزا در این استان رو به کاهش است و از هفته گذشته تاکنون، تعداد افراد بستری شده ناشی از مشکلات تنفسی و ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های استان کاهش یافته است.

به گزارش همشهی آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سید احمد هاشمی اظهارکرد: هر ساله با اپیدمی آنفلوآنزا مواجه هستیم به طوری که در برخی سال‌ها خفیف، برخی سال‌ها متوسط و برخی مواقع این همه گیری شدید است.

وی افزود: تمامی بیماران فوت شده بر اثر آنفلوآنزا در گروه‌های پرخطر مانند افراد بالای ۶۰ سال، کودکان زیر شش سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای اتفاق افتاده است.

هاشمی ادامه داد: متاسفانه تمامی این افراد طی هفته‌های پیشین فوت شده اند و طی یک هفته گذشته هیچ مورد فوتی در اثر این بیماری تاکنون اثبات نشده است.

موشن | آنفلوانزا

وی بیان کرد: داروی آنفلوآنزا نیز به اندازه کافی در استان خراسان شمالی موجود است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مبتلایان به این بیماری از مصرف خودسرانه هرگونه دارو بخصوص داروهای خانواده کورتون از جمله دگزامتازون، بتامتازون، تریامسینولون و متیل پردنیزولون جدا خودداری کنند چرا که موجب افزایش میزان مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا می‌شود.

وی تاکید کرد: استراحت در منزل به ویژه در هنگام تب، استفاده از مایعات فروان مانند آب، آب میوه و سوپ رقیق، خودداری از استعمال دخانیات و پیروی از دستورات پزشکی، از بهترین راه‌های درمان این بیماری است.