رئیس هیأت جانبازان و معلولان استان سمنان گفت: قول دادند به برترین‌های مسابقات پاراآسیایی سکه بدهند و الآن با افزایش قیمت، سکه را به وجه نقد تبدیل کرده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «پاداش مدال‌آوران سمنانی در رقابت‌های آسیایی چه شد؟ » از مسؤولان پرسیده‌اند که در این زمینه چه کرده‌اند.

در این سوژه آمده است: «ما شماری از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هستیم؛ پیش از اعزام به مسابقات، وزارت ورزش و مسؤولان کشور قول اهدای سکه به نفرات برتر را مطرح کردند.

ما جانانه در میدان جنگیدیم و کاروان با سربلندی به کشور بازگشت؛ اما وعده مسؤولان پس از گذشت چندین ماه محقق نشد.

مدال‌های نقد و پاداش‌ها حق ماست. انتظار ما ورزشکاران و مدال‌آوران کشور از خبرگزاری مردمی فارس همراهی و احقاق این خواسته به‌حق است؛ لطفاً همراه ما باشید»؛ خبرگزاری فارس این مسأله را پیگیری کرده است.

سیدابوالفضل مرتضوی، رئیس هیأت جانبازان و معلولان استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: چهار سالن در سمنان، دامغان، گرمسار و شاهرود وجود دارد تا ورزشکاران جانباز و معلول از این امکانات استفاده کنند.

وی بیان کرد: باشگاه‌های ما نگاه خوبی ندارند؛ آنها فکر می‌کنند هیأتی برپا شده و می‌خواهند برای اعزام آنها به مشهد مقدس پولی جمع کنند و هنوز نگاه به ورزش جانبازان و معلولان در باشگاه‌ها جا نیفتاده است.

رئیس هیأت جانبازان و معلولان استان سمنان بیان کرد: فدراسیون جانبازان و معلولان به‌تنهایی در مسابقات جهانی و آسیایی با اتکا به ظرفیت‌های موجود، بیشتر از ورزشکاران سالم مدال‌های رنگارنگ کسب می‌کند.

مرتضوی بیان کرد: هر سال از استان سمنان بدون استثنا سه تا چهار ورزشکار پاراآسیایی در رشته‌های مختلف داریم و این توقع می‌رود که از ورزش جانبازان و معلولان حمایت شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه دیران به قول‌هایی که دادند عمل نکرده‌اند؛ مسؤولی موفق است که به قول‌هایش عمل کند.

رئیس هیأت جانبازان و معلولان استان سمنان گفت: قول دادند به برترین‌های مسابقات پاراآسیایی سکه بدهند؛ الآن با افزایش قیمت، سکه را به وجه نقد تبدیل می‌کنند که این رفتار شایسته نیست و این حرکات ورزشکاران ما را دل سرد می‌کند.

مرتضوی بیان کرد: رسانه‌ها هم باید طلب ما را بدهند و بدهکاری‌هایشان را به هیأت جانبازان و معلولان پرداخت کنند؛ این بدهی همین گزارش‌ها و قلم‌زنی در بیان مشکلات پیش روی ورزشکاران معلول است تا از این طریق مشکلات پیرامون ورزشکاران معلول به‌ویژه در مسیر قهرمانی رفع شود.

وی گفت: در جذب اسپانسر مشکل داریم؛ اعتبارات اختصاصی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان به هیأت ما کم است و مجبوریم در تأمین مابقی اعتبارات و هزینه‌ها از اسپانسرها، دوستان و آشنایان کمک بگیریم.

رئیس هیأت جانبازان و معلولان استان سمنان گفت: برخی‌ها در تهیه لباس ورزشکاران کمک و بعضی از دوستان هزینه اعزام تیم‌ها را پرداخت می‌کنند.

مرتضوی بیان کرد: بررسی وضع ورزش معلولان آینه شفافی از مشکلات را پیش روی ما می‌گذارد؛ ورزشکاران جانباز تنها در بعد تفریحی فعالیت دارند و نیاز به توجه مسؤولان در این بخش هم وجود دارد.