مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در صورت تخصیص کامل اعتبارات، احیا، مرمت، بازسازی و بهسازی ۳۳۱ رشته قنات در این استان اجرایی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جعفر زربافتی امروز با اعلام این خبر افزود: در سال‌جاری با هدف حفظ آبدهی و جلوگیری از تخریب قنوات تاکنون ۲۳۰ میلیارد و۷۹۷ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و ستاد بحران مصوب و به سازمان جهاد کشاورزی استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در صورت تخصیص کامل این میزان اعتبار احیا، مرمت، بازسازی و بهسازی ۳۳۱رشته قنات توسط سازمان برنامه‌ریزی شده که اجرایی شود.

زربافتی تصریح کرد: قنات به عنوان سازگارترین فناوری استحصال آب با محیط زیست و پایدارترین نوع تأمین آب در کشاورزی است ومیبایست برای حفظ و نگهداری این میراث ماندگار که نقش بسزایی در ماندگاری بهره برداران در مناطق روستایی دارد تلاش کنیم.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اعتبارات ابلاغی امسال مرمت و بازسازی قنوات، بیشتر از مجموع اعتبار تخصیصی دو سال گذشته این مدیریت برای این امرکه معادل ۲۳۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده، است.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان با ۱۹۲۵رشته قنات از نظر تعداد قنات رتبه ششم کشور واز لحاظ وابستگی کشاورزی به آب قنات در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.