رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اعلام کرد: پس از انجام آزمایش‌های تخصصی مشخص شد که قرص‌های موجود در کیک‌های خوراکی، ماده مخدر نبوده و قرص هیوسین بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مسعود زاهدیان با بیان اینکه قرص‌های موجود در کیک‌ها در ۴ استان کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان‌غربی مشاهده شده است، ادامه داد: انبار مربوط به این فعالیت در سیستان و بلوچستان بازرسی شد و هیچ گونه مورد مشکوکی مشاهده نشد. البته در کرمان و هرمزگان مواردی دیده شده که در حال بررسی است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: اینکه این کار با چه هدفی انجام شده، در حال بررسی است و قطعا نتایج آن اعلام خواهد شد و پلیس تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

سردار زاهدیان گفت: شرکت‌هایی که این کیک‌ها را تولید می‌کنند، دارای پروانه فعالیت از وزارت بهداشت هستند و قطعاً جاسازی این قرص‌ها خارج از شبکه‌های تولید و توزیع انجام شده است.

این مقام مسئول به خانواده‌ها توصیه کرد که تغذیه فرزندان خود را حتما از منابع مورد تأیید تهیه کنند و با توجه به اینکه اطلاعات دقیقی از میزان توزیع این کیک‌ها نداریم، خانواده‌ها اگر با موارد مشکوک مواجه شدند، حتما به پلیس گزارش دهند.