معاون بازرگانی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: ۱۲ هزار تن تولیدات فولادی این مجتمع صنعتی از ابتدای امسال به کشورهای آسیایی و اروپایی صادرشده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  حسن اسماعیلی دوشنبه ۲۵ آذر برنامه هدف‌گذاری شده این شرکت را صدور ۲۵ هزار تن محصول عنوان و اظهار داشت: پنج هزار تن از این محصولات تاکنون به کشور روسیه، که خود در زمینه فناوری تولید و صادرات فولاد صاحب‌نام است، صادرشده و بقیه نیز به کشورهای ترکیه و اعضای اتحادیه اروپا ارسال‌شده است.  

وی گفت: کیفیت و فناوری به‌کاررفته در محصولات مجتمع فولاد اسفراین استان خراسان شمالی سبب استمرار خرید مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید شده است. اکنون به‌طور قطعی ماهانه هزار و ۵۰۰ تن از تولیدات مجتمع صنعتی فولاد اسفراین صادر می‌شود.

معاون بازرگانی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: این مجتمع صنعتی پیش‌ازاین به صادرات قطعات ساده و معمولی می‌پرداخت ولی با معرفی سطح کیفی محصولات، توان و نوع تولیدات این مجتمع به مصرف‌کنندگان، علاوه بر استمرار سفارش‌های پیشین،  به سمت صدور محصولات نهایی و سفارش‌های جدید و باارزش افزوده بیشتر در این حوزه حرکت کرده است.

اسماعیلی افزود: رسالت اصلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین حرکت به‌سوی قطعه‌سازی و تولیدات فولادی باارزش افزوده بالا است که حاشیه سود بالاتری برای مجتمع صنعتی ایجاد می‌کند.

وی گفت: پس از حضور در نمایشگاه بین‌المللی متال اکسپو ۲۰۱۹ روسیه، بازدیدهایی توسط شرکت‌های روسی از مجتمع صنعتی فولاد اسفراین صورت گرفته است و امیدواریم در ماه‌های آینده بازهم شاهد افزایش تولید و صادرات محصولات فولادی از این مجتمع صنعتی باشیم.  

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت‌های زیرپوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع صنعتی به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته‌گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش‌های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی‌سازی و ماشین‌سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزارنفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

این شهرستان با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می‌شود.