یورگن کلینزمان،‌ سرمربی جدید هرتابرلین اولین موفقیت خود با این تیم را جشن گرفت. بایرن مونیخ،‌ بوروسیا دورتموند، آر بی لایپزیگ که از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شوند نیز هفته موفقی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش همشهری آنلاین، رقابت‌های هفته ۱۵ بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۱۴ دسامبر/ ۲۲ آذر) با دیدار هوفن‌هایم و آگسبورگ آغاز شد که آگسبورگ این مصاف را ۴ بر ۲ به سود خود به پایان برده و با ۳ امتیاز به خانه بازگشت.

  • هرتا برلین یک - فرایبورگ صفر

هرتا برلین در چارچوب رقابت‌های هفته پانزدهم  میزبان فرایبورگ بود. پیکار دو تیم که بعد از ظهر شنبه در ورزشگاه المپیک برلین برگزار شد، با پیروزی صفر بر یک پایتخت‌نشین‌های برلین پایان یافت. تک ‌گل این دیدار را داریدا در دقیقه ۵۳ به ثمر رساند.

این نخستین پیروزی هرتا برلین تحت هدایت یورگن کلینزمان بود. کلینزمان چند هفته پیش سرمربی‌گری هرتا برلین را بر عهده گرفته بود.

  • بایرن مونیخ ۶ - وردر برمن یک

سرخ‌پوش‌های بایرن مونیخ این هفته فستیوال گل به راه انداختند و در خانه خود توانستند وردر برمن را ۶ بر یک شکست دهند. فیلیپه کوتینیو، هافبک برزیلی بایرن با زدن سه گل چهره درخشان این دیدار بود. سرخ‌پوش‌های بایرن با این موفقیت توانستند فاصله خود با صدر جدول را کاهش دهند.

  • بوروسیا دورتموند ۴ - ماینتس صفر

زردپوش‌های بوروسیا دورتموند هم از تیم‌های موفق هفته بودند. دورتموند ماینتس را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد و جای خود در رده‌های بالای جدول را تثبیت کرد. مارکو رویس با زدن یک گل و ساختن یک گل سهم مهمی در پیروزی تیمش داشت.

  • آر بی لایپزیگ ۳ - فورتونا دوسلدورف صفر

بلندپروازی آر بی لایپزیگ همچنان ادامه دارد. این تیم فورتونا دوسلدورف را ۳ بر صفر شکست داد و به طور موقت در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت. لایپزیگ از هر لحاظ تیم برتر میدان بود و اقتدار خود را در این مصاف خانگی به نمایش گذاشت.

  • اف ث کلن ۲ - بایر لورکوزن صفر

اف ث کلن پس از هفته‌ها ناکامی بار دیگر طعم پیروزی را چشید. آنها در خانه خود توانستند لورکوزن را ۲ بر صفر شکست داده و سه امتیاز مهم به دست آورند. لورکوزن اگر چه در یک ساعت اول بازی تیم برتر میدان بود،‌ اما کلن توانست در نیم ساعت پایانی این دیدار از موقعیت‌های خود سود جوید.

  • پادربورن یک - اونیون برلین یک

یکی از دیدارهای هفته ۱۵ بوندس‌لیگا مصاف پادربورن و اونیون برلین بود. این دیدار پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

  • دیدارهای یکشنبه

رقابت‌های هفته پانزدهم شامگاه یکشنبه با انجام دو دیدار به پایان ‌رسید که طی آن ولفسبورگ میزبان بوروسیا مونشن‌گلادباخ بود که موفق شد این تیم را دو بر یک مغلوب کند و آینتراخت فرانکفورت نیز در خانه خود به مصاف شالکه رفت که این دیدار هم با یک گل به سود شالکه به اتمام رسید.

  • جدول رده‌بندی

۱- لایپزیگ، ۳۳ امتیاز

۲- مونشن گلادباخ، ۳۱ امتیاز

۳- دورتموند، ۲۹ امتیاز

۴- شالکه، ۲۸ امتیاز

۵- بایرن مونیخ، ۲۷ امتیاز