تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: با توجه به ورود ۲ سامانه بارش‌زا از سمت جنوب و غرب، ریزش برف از شامگاه دوشنبه ۲۵ آذر در این استان آغاز و موجب سفیدپوش شدن بیشتر نقاط می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسن باقری‌شکیب دوشنبه ۲۵ آذر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعات آینده، تمام ابری همراه با بارش باران و ریزش برف، مه آلودگی، وزش باد و کولاک در گردنه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: فعالیت این سامانه از ساعات بعدازظهر دوشنبه بیشتر می‌شود و امشب با ریزش برف به اوج خود می‌رسد.

باقری‌شکیب بابیان اینکه این سامانه موجی از هوای سرد را وارد استان همدان می‌کند، عنوان کرد: در پی فعالیت این سامانه دمای هوای بیشتر نقاط استان کاهش‌یافته و دمای کمینه برخی از نقاط به هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مه آلودگی پدیده غالب این هفته همدان است، ادامه داد: در پی ریزش برف احتمال اختلال تردد وسایل نقلیه و آب‌گرفتگی معابر وجود دارد.

باقری‌شکیب با اشاره به اینکه این سامانه چهارشنبه ۲۷ آذر به‌تدریج از آسمان استان خارج می‌شود، ادامه داد: از این روز با افت شدید دمای هوا، یخ‌زدگی سطح معابر و لغزندگی جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: به دلیل وزش باد در نقاط شمالی استان ممکن است در گردنه اوج کولاک رخ دهد که توصیه می‌شود رانندگان امکانات زمستانی را به همراه داشته باشند.

باقری شکیب بیان کرد: با توجه به افت شدید دمای هوای استان، توصیه می‌شود گلخانه داران دمای گلخانه خود را تنظیم و کنترل کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و تویسرکان با ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری‌شکیب اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای کمینه این شهر ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر گزارش‌شده است.

آب‌وهوای استان همدان درنتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی‌وبلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پربرف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.