اسکله‌های گردشگری جزیره قشم به دلیل فعالیت سامانه بارشی، افزایش سرعت لحظه‌ای باد و مواج شدن دریا سه‌شنبه ۲۶ آذر به‌طور کامل تعطیل است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس بنادر و دریانوردی قشم  گفت: بنا بر وضعیت جوی حاکم بر جو شهرستان قشم استان هرمزگان، شناورهای گردشگری در اسکله‌های گردشگری شیب درازو کندالو برای سفرهای تفریحی به سمت جزیره هنگام و خلیج دلفین‌ها جلوگیری شد.

علی اشتری افزود: امنیت جانی مسافران در درجه نخست اهمیت قرار دارد و ازاین‌رو گردشگران از تجمع در این اسکله‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: فعالیت اسکله‌های‌ مسافری و تردد لندینگ کرافت‌ها در مسیر بنادر پهل و لافت در حال انجام است.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی امکان اخلال در فعالیت اسکله‌های مسافری نیز وجود دارد.

وی افزود: ازاین‌رو به مسافران و گردشگران توصیه می‌شود برنامه‌ریزی دقیقی برای تردد خود داشته باشند.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از تنگه هرمز به‌موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به‌موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج‌فارس گسترده شده است.