رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان گفت: باوجود بارش برف و باران در بسیاری از محورهای جنوبی و غربی، همه راه‌های شریانی و اصلی این استان باز بوده و تردد ایمن و روان در آن‌ها جریان دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرضیه فراست سه‌شنبه ۲۶ آذر افزود: در زمان حاضر بارش برف در محورهای غربی به‌ویژه شهرستان‌های فریدون‌شهر، چادگان و فریدن گزارش‌شده است اما در محورهای جنوب، شمال و شرق استان اصفهان پدیده خاصی وجود ندارد.

وی بیان کرد: گردنه ملا احمد از محور نایین به اصفهان و گردنه قرقچی از محور میمه به دلیجان هم‌اکنون با پدیده مه‌گرفتگی غلیظ و کاهش دید افقی مواجه است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان اضافه کرد: بارش دوباره باران در محورهای گلپایگان- خمین و اصفهان- میمه نیز آغازشده است.

وی تأکید کرد: لازم است رانندگان برای تردد در  همه محورهای برفی تجهیزات لازم به‌ویژه زنجیر چرخ به‌همراه داشته باشند و پیش از سفر در تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱، از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

فراست یادآور شد: تاکنون هیچ جاده مسدودی در استان اصفهان نداشتیم، ۷۵۰ نیروی راهدار و پشتیبانی ستادی با ۵۵۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۲۰۰ دستگاه تجهیزات در حال خدمات‌رسانی در راه‌ها و محورهای این استان هستند.

بارش برف و باران از عصر دوشنبه در نقاط مختلف استان اصفهان آغاز شد و بیشترین بارش برف در جنوب و غرب این استان به‌ویژه سمیرم گزارش‌شده است.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزادراه، یک‌هزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ است و بزرگراه ذوب‌آهن، اصفهان- کاشان- قم، اصفهان- دلیجان و اصفهان- شهرضا پر رفت‌وآمدت رین محورهای استان به شمار می‌آیند.