منصب‌بخشی تازه به فروغی اما تنها ۴۸ ساعت پس از آن رخ داد که پخش برنامه اینترنتی «کلاسیکو» به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور با استقبال شدید مردم مواجه شد.

همشهری آنلاین - بهروز رسایلی: خبر انتصاب علی فروغی به ریاست شورای تخصصی ورزش سازمان صداوسیما یک بار دیگر نام مدیر جوان شبکه سه را سر زبان‌ها انداخت؛ کسی که در آخرین روزهای سال گذشته خورشیدی به دوران ۲۰ ساله پخش نود پایان داد و بدون هیچ توجیه و توضیحی یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تاریخ تلویزیون را از آنتن پایین کشید. تجربه نشان داده سازمان صداوسیما با وجود اطلاق مکرر صفت «رسانه ملی» به خود، هرگز کوچکترین وظیفه‌ای در قبال پاسخگویی به همین ملت احساس نکرده؛ بنابراین عجیب نبود که خاموشی چراغ نود هم در سکوت مطلق رخ بدهد و کسی از دلایل و انگیزه‌های سازمان برای انجام این اقدام عجیب باخبر نشود.

با این همه اما، صدور حکم جدید برای علی فروغی نشان می‌دهد صداوسیما نه‌تنها تحت تاثیر اعتراضات میلیونی مخاطبانش طی ماه‌های اخیر قرار نگرفته، بلکه حتی از عملکرد مدیر شبکه سه کاملا رضایت دارد. طعنه‌آمیز است که تعطیل‌کننده بهترین برنامه ورزشی تلویزیون، سمتی اعلا در حوزه ورزش صداوسیما به دست می‌آورد؛ انگار که سیاستگذاران جام‌جم به وضوح قصد دارند مراتب نقدناپذیری‌شان را فریاد بکشند و به مردم بگویند ما کار خودمان را می‌کنیم، ربطی هم به شما ندارد!

منصب‌بخشی تازه به فروغی اما تنها ۴۸ ساعت پس از آن رخ داد که پخش برنامه اینترنتی «کلاسیکو» به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور، با استقبال شدید مردم مواجه شد و همه رکوردهای موجود در آن عرصه را شکست. همچنین این اتفاق در فضایی رخ می‌دهد که بار دیگر زمزمه‌های تلاش برای بازگرداندن نود روی آنتن بالا گرفته بود؛ شایعه‌ای که از چند توییت و یک نامه حسام‌الدین آشنا شروع شد، اما حالا همان هم رنگ باخته است.

مجموعه این عوامل شائبه از سر «لج» بودن حکم جدید فروغی را تقویت می‌کند؛ آنچه جدا جای تاسف دارد. تلویزیونی که همین امسال فقط حدود دو هزار میلیارد تومان بودجه دولتی دریافت کرده، باید پشت و پناه مردم باشد و در شمایل یک میراث مشترک یا سرمایه اجتماعی ظاهر شود، اما متولیانش با این قبیل تصمیمات شگفت‌آور، به وجهه آن آسیب جدی زده‌اند. کاش باور کنیم زوال روزافزون اعتماد عمومی به تلویزیون، یک آفت اساسی است که سر بزنگاه‌ها خودش را نشان می‌دهد؛ گردنه‌های تند و باریکی که صداوسیما باید احساسات و هیجانات عمومی را مدیریت کند، اما مردم کوچکترین اعتباری برایش قائل نخواهند بود. بالاخره جواب های، هوی است.