رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر لایحه مدیریت واحد شهری اجرایی و ۲۳ وظیفه به مدیریت شهرداری اضافه شود، افزایش اعضای شورا به ۷۲ نفر لازم است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن هاشمی درباره طرحی که از سوی شورای عالی استان‌ها مبنی بر افزایش اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ۷۲ نفر تهیه شده است، و این که آیا شورای شهر تهران نیاز به این تعداد افزایش دارد، گفت: اگر وظایفی از جمله اختیاراتی در حوزه آب، برق، پلیس، آموزش‌وپرورش و ... به شوراها واگذار شود، این تعداد اعضا برای نظارت و تصمیم‌گیری کافی نیست و لازم است تعداد افزایش پیدا کند؛ اما در همین میزان اختیارات به نظر می‌آید لازم نباشد به تعداد اعضای شورا افزوده شود.

  • نگران بودیم حقوق‌ها را هم نتوانیم بدهیم

هاشمی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر فعالیت کمیته‌های تحقق درآمدها در شهرداری، گفت: این کمیته‌ها فعال شده‌اند و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، پیگیری‌های لازم را در خصوص فعالیت‌های این کمیته انجام می‌دهد، به ویژه در بعد درآمدی که شاهد افزایش درآمدها در شهرداری هم بودیم. آن زمان که این کمیته‌ها تشکیل شد حتی نگران این بودیم که نتوانیم حقوق کارکنان را پرداخت کنیم اما در حال حاضر حقوق‌ها پرداخت شده و فعالیت‌های عمرانی دنبال می‌شود و ما می‌خواهیم با کسب درآمد بیشتر پروژه‌های عمرانی بیشتری را فعال کنیم.

  • از طرح تشکیل استان تهران جنوبی بی‌اطلاعم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر پیشنهاد برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای طرح تشکیل استان تهران جنوبی، گفت: در این خصوص نمی‌توانم اظهارنظر کنم. اطلاعاتی از این طرح به شورای شهر ارائه نشده و چه در شورا و چه در مجلس نمایندگانی می‌توانند متن را به عنوان طرح ارائه دهند و نیازی هم نیست این طرح را برای تأیید به جایی بفرستند.

هاشمی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه میزان از محل صرفه‌جویی در سوخت به شهرداری تهران ارائه شد، گفت: خوشبختانه اولین قسط از محل صرفه‌جویی در سوخت و حمایت از ناوگان حمل و نقل و عمومی (معروف به بند ق) اجرایی شده و سهم تهران یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار است اما این که این قسط واریز شده یا نه اطلاع دقیقی ندارم اما سرانجام این قانون اجرایی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین اضافه کرد: در جلسه‌ای که اخیراً با معاون اول رئیس‌جمهوری داشتیم، تصمیم گرفته شده ۳ هزار اتوبوس به کلان‌شهرها و ۳ هزار اتوبوس به تهران داده شود که امیدواریم این اتوبوس‌ها وارد ناوگان اتوبوسرانی شود. همچنین در این جلسه مطرح کردند تا زمانی که فاینانس مترو محقق شود، مترو به شهرداری ریال پرداخت کند تا ۳ کارخانه واگن‌سازی در کشور فعال شوند و بدنه و دکوراسیون داخلی واگن‌ها ساخته شود.