مسئول بسیج سازندگی درمیان گفت: ۱۲۰ پروژه محرومیت‌زدایی بااعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در این شهرستان مرزی به اتمام رسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کاظم حسینی افزود: عملیات اجرایی ۱۳۳ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان به مناسبت چهل‌سالگی بسیج از دهه فجر سال گذشته در این شهرستان آغاز شد که تاکنون ۱۲۰ پروژه آن به اتمام رسیده و ۱۳ پروژه دیگر در دست اجراست  که تا دهه فجر امسال نیز به اتمام می‌رسد.

مسئول بسیج سازندگی درمیان استان خراسان جنوبی اضافه کرد: این طرح‌های محرومیت‌زدا از محل اعتبارات دولتی، خیرین و قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی سپاه اجراشده است. این طرح‌ها بیشتر در زمینه مرمت قنوات، مرمت و بهسازی مسکن محرومان، طرح آبخیزداری، بهسازی مدارس و کانال کشاورزی بوده‌ است.

وی گفت: کمک به کاهش فقر و محرومیت، بهبود وضعیت معیشتی و حل مشکلات مناطق محروم از مهم‌ترین اهداف در اجرای این طرح‌ها است.

حسینی توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی، اهدای جهیزیه، اعزام گروه‌های جهادی، ارائه خدمات بهداشتی رایگان و برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی در زمینه اشتغال‌زایی و تقویتی کنکور و پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی شهرستان درمیان از ابتدای امسال تاکنون ذکر کرد.