قیمت بیت‌کوین برای نخستین بار در ماه دسامبر از مرز ۷۵۰۰ دلار گذشت تا بیش از هفت میلیارد دلار به ارزش این رمزارز در بازار افزوده شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، در فاصله ۲۴ ساعت تا آغاز تعطیلی‌های کریسمس و سال نو قیمت بیت‌کوین بار دیگر رکورد زد تا سنت افزایش ارزش این رمزارز در آستانه تعطیلی‌های مهم تکرار شود. هر چند ۷۵۰۰ دلار هنوز راهی دراز تا رسیدن به قیمت ۱۳ هزار دلاری تابستان امسال دارد و رکورد بالاترین قیمت آن در تاریخ هم به ۲۰۱۷ بازمی‌گردد که تا ۲۰ هزار دلار بالا رفته بود.

آنچه روز گذشته برای قیمت بیت‌کوین ثبت شد، یک پیشرفت خوب برای بازار این رمزارز محبوب بود که سال رو به پایان را با قیمتی پایین‌تر از چهار هزار دلار آغاز کرده بود. هر چند کارشناسان پیش‌تر گفته بودند بیت‌کوین همیشه به تعطیلی‌های مهم تقویمی آمریکا روی خوش نشان می‌دهد و از این رو، طبیعی است در کریسمس و آغاز ۲۰۲۰ هم ارزش آن با افزایشی چشمگیر مواجه شود.

ارزش بیت‌کوین پیش از این در روزهای منتهی به تعطیلی‌های چهارم ژوییه (روز استقلال آمریکا)، روز کارگر در ماه سپتامبر و روز شکرگزاری در ماه نوامبر افزایش قابل توجه را تجربه کرده بود. ارزش دیگر رمزارزها از جمله اتریوم، ریپل و بیت‌کوین نقد هم در آخر هفته آمریکا بالا رفت. کارشناسان می‌گویند بیت‌کوین می‌تواند با قیمتی در حدود هشت هزار دلار وارد سال ۲۰۲۰ شود.