هنگامی که فیلم «شبح» در سال ۲۰۱۵ اکران شد، به دلایل متفاوت از جمله اظهارات خود دانیل کریگ تصور می‌شد، این آخرین نقش‌آفرینی او در نقش جیمز باند باشد.

اما دانیل کریگ پس از چند سال تاخیر برای پنجمین بار با فیلم «زمانی برای مردن نیست» که سال آینده میلادی به نمایش در خواهد آمد، در نقش جیمز باند ظاهر شد. 

به گزارش همشهری آنلاین او اخیرا در مصاحبه‌ای با مجله امپایر از تصمیم خود برای بازگشت در نقش مامور سازمان جاسوسی انگلیس (MI6) سخن گفته است. او می‌گوید: «اگر فیلم جیمز باند دیگری بازی نمی‌کردم، مشکلی رخ نمی‌داد و من هم کاملا راضی بودم. اما به نوعی این احساس را داشتم که باید چیزی را تمام کنم. اگر پس از فیلم «شبح» این نقش را کنار می‌گذاشتم، یک چیزی پشت ذهنم باقی می‌ماند که ای کاش یک فیلم دیگر بازی کرده بودم.»

با اینکه فیلم «شبح» که دومین جیمز باند به کارگردانی سام مندس بود، همه اجزای دوران کریگ در نقش جیمز باند را گردآورده بود، کریگ نظرات خودش را درباره پایان این رشته فیلم‌ها داشت. 

او می‌گوید: «من همیشه یک ایده سری درباره کل این داستان در ذهنم داشتم و می‌خواستم آن را اجرا کنم. و فیلم «شبح» این ایده را نشان نمی‌داد. اما این فیلم آخر آن را دارد.»

مامور ۰۰۷ با فیلم «زمانی برای مردن نیست»، بیست و پنجمین فیلم جیمز باند و ششمین و آخرین فیلمی که دانیل کریگ در این نقش بازی می‌کند، به زودی به پرده‌های سینما باز می‌گردد.

در این فیلم جدید، جیمز باند خدمت برای سرویس مخفی بریتانیا را ترک کرده است و زندگی آرامی را در جامائیکا می‌گذراند. اما این دوران آرامش چندان به طول نمی‌انجامد و دوست او فلیکس لیتر، مامور سیا، از او کمک می‌خواهد. ماموریت جدید او نجات دادن یک دانشمند ربوده شده است، اما بعدا معلوم می‌شود قضیه گول‌زننده تر از آن است که در ابتدا تصور می‌شد و باند در مواجهه با ضد قهرمانی قرار می‌گیرد که به تکنولوژی جدید خطرناکی مسلح است.

در این فیلم که کری جوجی فوکوناگا نوشته و کارگردانی کرده است، چهره‌های آشنای فیلم‌های اخیر باند را می‌بینیم: بن ویشاو در نقش کیو، لی سیدوکس در نقش مادلین سوان، رالف فاینز در نقش ام، جفری رایت در نقش فلیکس لیتر، نوامی هریس در نقش ایو مانی‌پنی و کریستوف والتز در نقش بلوفلد. این بازیگران با بازیگران جدید لاشانا لینچ در نقش یک مامور دو صفر دیگر، آنا دی آرماس در نقش پامولا و بالاخره رامی ملک در نقش ضد قهرمان شریر، سافین.

و باند خطاب به سافین می‌گوید: «تاریخ با افرادی که نقش خدا را بازی می‌کنند، مهربان نیست.»