معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی اردکان گفت: با توجه به آلایندگی هوا در ۴۸ ساعت گذشته و پیش‌بینی تداوم این شرایط تا روز پنجشنبه، تمام مهدکودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و دبستان‌ها در شهرهای اردکان، احمدآباد و روستای ترک‌آباد در روز چهاشنبه تعطیل است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رقیه کرمانیان  افزود: با بررسی شاخص کیفی شهر اردکان، استان یزد و احتمال افزایش آلایندگی در این شهر و با عنایت به اعلام پایداری شرایط جوی توسط اداره کل هواشناسی تا ۲روز آینده، طبق آیین نامه قانون هوای پاک بدلیل پیش بینی تداوم آلودگی هوا و با توجه به آیین نامه اجرایی و دستورالعمل مواقع اضطراری آلودگی هوا و لزوم تدابیر یک طبقه بالاتر از شاخص کیفیت هوا و همچنین نظر به قرارگیری شاخص کیفی شهر اردکان (بخش مرکزی) برای روز چهارشنبه ۴ دی در محدوده ناسالم برای تمام گروه‌ها، لازم است دستگاه‌ها اجرایی اقداماتی را به عمل آورند.

وی اضافه کرد: تا پایان هفته جاری هرگونه فعالیت عمرانی شهرداری که موجب تشدید آلایندگی هوا شود نیز ممنوع است.

کرمانیان ادامه داد: همچنین اداره آموزش پرورش مکلف است فعالیت ورزشی دانش آموزان مقاطع متوسطه و هنرستان‌ها را در فضای باز کاهش دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان اظهار امیدواری کرد که پنجشنبه و جمعه از شدت آلایندگی هوا کم و شرایط عادی و کیفیت هوای پاک در منطقه حاکم شود.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.