همشهری‌آنلاین: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به منظور تنظیم عبور و مرور و تأمین رفاه شهروندان در روز سیزدهم فروردین محدودیت ترافیکی اعمال می‌کند

به گزارش واحد مرکزی خبر حرکت و توقف کامیون و تریلرها باستثناء وسایل نقلیه حامل مواد سوختی و غذایی فاسد شدنی از ساعت 6 تا 24 فردا (سه شنبه 13 فروردین) در معابر شهر تهران و تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده های ورامین، قدیم کرج، مخصوص کرج، جاده کن و سولقان، امامزاده داوود، جاده لشگرک، افسریه بزرگراه بعثت، اسبدوانی، فدائیان اسلامی، شهرزاد ممنوع خواهد بود. [آشنایی با ریشه‌های روز سیزده فروردین]

همچنین حرکت موتورسیکلت و موتور سه چرخ و وسایل نقلیه کندرو از ساعت 6 تا 22 فردا در خیابان ولیعصر، پاسداران، شهید باهنر، آزادی، شهید رجایی، بزرگراه شهید چمران، مدرس، آیت الله صدر، رسالت، آفریقا، شیخ فضل‌الله نوری، جاده‌های مخصوص و قدیم کرج ممنوع است.

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین اعلام کرد: در صورت لزوم خیابان آزادی حد فاصل میدان آزادی و انقلاب از ساعت 16تا 21 از غرب به شرق یکطرفه می‌شود که در این صورت راه دسترسی به فرودگاه مهرآباد و ترمینال غرب از طریق بزرگراههای شیخ فضل‌الله نوری، محمدعلی جناح و خیابان مخابرات و شهید رحمانی و جاده مخصوص و خیابان فرودگاه مهرآباد خواهد بود و اتوبوس‌های شرکت واحد نیز از طریق خیابانهای کاوه، ساسان، توحید، ستارخان، فلکه دوم صادقیه و محمدعلی جناح رفت و آمد می‌کنند.

همچنین درصورت لزوم خیابان پاسداران حد فاصل میدان نیاوران تا میدان نوبنیاد از ساعت 16 تا 21 از شمال به جنوب و خیابان اقدسیه از سه راه اراج تا پاسداران شرق به غرب یک طرفه خواهد شد.

براساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت ضرورت خیابان هنگام از تقاطع سه راهی دوازدهم تا تقاطع هنگام ، بلوار لویزان و ضلع غربی پادگان لویزان از ساعت 7 تا 13 جنوب به شمال و از ساعت 16 تا22 در جهت عکس، شمال به جنوب یک طرفه خواهد بود.

در صورت نیاز از ساعت 7 تا 13 جاده دماوند از تهران تا آبعلی و از ساعت 16 تا تخلیه کامل مسیر از آبعلی به تهران یکطرفه خواهد بود.

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین تاکید کرده است عوامل انتظامی راهنمایی و رانندگی ضمن کنترل ترافیک با متخلفان برخورد قانونی می کنند و با رانندگانی که مرتکب تخلفات خطرناک نظیر سرعت یا سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و عبور از محل ممنوع شوند قاطعانه برخورد و گواهینامه آنان را نیز ضبط خواهند کرد.

همچنین سوار کردن مسافر روی بار، داخل اطاق بار، صندوق عقب، سمت چپ راننده یا اضافه بر ظرفیت وسیله نقلیه ممنوع است و درصورت مشاهده علاوه برجریمه راننده وسیله نقلیه نیز متوقف خواهد شد.

ماموران راهنمایی و رانندگی همچنین با توقف های منجر به سد معبر، دوبله، توقف در محلهای ممنوع برخورد قانونی می کنند و در صورتی که تخلف راننده باعث محدود کردن حرکت سایر وسایل نقلیه شده باشد وسیله نقلیه با جرثقیل حمل خواهد شد.