آیت‌الله سید احمد خاتمی با بیان اینکه بی‌طرفی دامی است که برای حوزه‌های علمیه پهن شده گفت حوزه‌ها باید مراقب باشند در این دام نیافتند. وی گفت هدف دشمن از بدحجابی و شل حجابی، سرنگونی کشور است.

به گزارش همشهری آنلاین، سید احمد خاتمی که دیروز در استقبال از نهم دی در مدرسه علمیه نواب مشهد سخن می‌گفت اظهار داشت: این تجمع با هدف استقبال از سالروز حماسه ۹ دی برگزار شده است و پیام این تجمع این است که حوزه علمیه مشهد انقلابی بوده، هست و خواهد بود.

وی افزود: حوزه علمیه انقلابی مشهد همان حوزه‌ای است که مقابل دیکتاتوری رضا خان ایستاد و پیشگام انقلاب بود و پس از آن نیز محل پرورش رهبر معظم انقلاب شد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دشمن در 40 ساله گذشته تلاش کرده با حمیلی هشت ساله، فتنه سال ۷۸، فتنه ۸۸، اغتشاشات سال ۹۶ و آبان گذشته درصدد براندازی نظام باشد افزود: اما در همه اینها شکست خوردند و پس از این هم شکست خواهند خورد.

وی با بیان اینکه تضعیف مبانی دینی و حذف تدین نسل جوان با استفاده از شبکه های ماهواره‌ای و فضای مجازی از جمله ابزارهای براندازی نظام توسط دشمن است. در خصوص برنامه دشمن در باره حجاب گفت: هدف دشمن از این برنامه اندلسی کردن کشور است چون  بدحجابی‌ها در حقیقت موجب پیاده شدن اهداف دشمن می شود و هدف از گسترش بدحجابی، شل حجابی و گسترش فساد سرنگونی کشور است.

 سید احمد خاتمی در ادامه با توجه به حوادث آبان ماه اظهار داشت: در هر شلوغی که در کشور روی می‌دهد دستگاه‌های لجن پراکنی دشمن به دنبال القای فروپاشی نظام هستند اما نظام سیاسی که با آتش زدن چند بانک و پمپ بنزین از بین برود اصلا اسلامی نیست بلکه این همان نوع نظامی است که اروپایی‌ها انتظار آن را دارند و  نظام اسلامی شجره طبیه و تنومندی است که به این سادگی‌ها آسیب نخواهد دید.