به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش پس از شرکت در مراسم جشن سال نوی میلادی دانشآموزان دبستان و دبیرستان ارس در نشست با آموزگاران، معلمان دبستان و دبیرستان ارس با تبریک فرارسیدن سال جدید میلادی با آنان درباره مسائل آموزشی و پرورشی گفتوگو کرد.
وزیر آموزش و پرورش در این دیدار اظهار کرد: توزیع جمعیت در برخی از مناطق تهران، تعادل و تراکم مطلوب را در فضای آموزشی به هم زده است. با پیگیریهای صورتگرفته، توسعه فضای آموزشی در برنامههای آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی ادامه داد: معلمانی که با سابقه ۲۵ سال میخواهند بازنشسته شوند اگر عذری داشته باشند که ادامه خدمت برای آنها امکانپذیر نباشد با آنها همراهی میکنیم، اما از معلمان دیگر که میتوانند همکاری خود را ادامه بدهند میخواهیم که ۳۵ سال خدمت کنند تا تعادل نیرو برقرار شود.
- بهروزرسانی درس دینی در مدارس ارامنه
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به درس دینی دانشآموزان اقلیتهای مذهبی گفت: در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی کارگروهی برای بررسی و پیگیری آموزش درس دینی در مدارس ارامنه تشکیل شده است تا بازبینی و بهروزرسانی در متون درسی صورت گیرد.
حاجیمیرزایی افزود: جمعیت دانشآموزی در مدارس ارامنه نسبت به مدارس دیگر کمتر است، اما پستهای اداری با همان ساختار جمعیتی مدارس دیگر به این مدارس تعلق میگیرد.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت اولیا در مدارس خاطرنشان کرد: هرقدر امکانات یک مدرسه بیشتر باشد مطلوبتر است؛ چراکه بهترین ساعات زندگی دانشآموزان در مدرسه است و ما در آموزش و پرورش تا هر میزان که مقررات اجازه بدهد به مدارس کمک خواهیم کرد.
- استخدام معلم در مدارس ارامنه
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به درخواست همکاران برای بازبینی شرایط استخدام در مدارس ارامنه تأکید کرد: استخدام فقط از مسیر فراخوان انجام میشود و تلاش میکنیم در دورههای بعدی استخدام سهمیهای برای همکاران در مدارس ارامنه در نظر گرفته شود.
- نبود تبعیض بین مدارس مسلمانان و ارامنه
حاجی میرزایی با بیان اینکه همزیستی بین ادیان در ایران همیشه به بهترین شکل بوده است، گفت: به شورای خلیفهگری ارامنه اطمینان میدهم که تبعیضی بین مدارس مسلمانان و مسیحیان وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش عمده بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق میشود، افزود: ممکن است خدماتی که به مدارس ارائه میدهیم قابلتوجه نباشد، اما تبعیضی بین مدارس وجود ندارد و احساس مسئولیت مشترکی به همه مدارس داریم.