به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو بر این باورند که سال ۲۰۲۰ میلادی سال خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست نام خواهد گرفت. به عبارتی دیگر، بسیاری از خودروسازان بزرگ و معروف جهان در سال آینده میلادی به معرفی و عرضه خودروهای برقی هیبریدی و پلاگین هیبریدی خواهند پرداخت و مشتریان نیز بیش از پیش از این محصولات استقبال خواهند کرد.
اطلاعات جمعآوری شده توسط کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی IHS Markit نشان میدهد که تعداد خودروهای برقی که تا سال آینده در دسترس خریداران و مشتریان اروپایی قرار دارد، به ۱۷۵ مدل خواهد رسید این در حالیست که این رقم برای مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۰۰ مدل بوده است.
آنها همچنین پیشبینی کردهاند که این روند رو به رشد در سالهای بعد نیز ادامه پیدا خواهد کرد و انتظار میرود تا سال ۲۰۲۵ میلادی بالغ بر ۳۳۰ مدل مختلف خودروی الکتریکی با امکانات و قابلیتهای متفاوت در بازار کشورهای اروپایی قابل دسترسی و خریداری باشد.
این بدان معناست که افزایش تعداد و مدلهای خودروهای الکتریکی منجر به افزایش میزان استقبال شهروندان و در نتیجه رشد چشمگیر فروش آنها خواهد شد.
در سال ۲۰۱۹ میلادی سهم خودروهای الکتریکی از کل فروش خودروهای جهان، ۳.۴ درصد بوده که برآورد میشود این رقم در سال آینده به ۵.۵ درصد افزایش پیدا کند.
در این گزارش که در وب سایت autoexpress آمده است، فروش خودروهای الکتریکی در بازار اروپا به ۵۴۰ هزار دستگاه در سال جاری میلادی خواهد رسید.
آنها به قانون اتحادیه اروپا که از ژانویه ۲۰۲۰ اعمال و اجرایی خواهد شد، نیز در گزارش خود اشاره کرده و عنوان کردهاند در صورتی که میانگین تولید و انتشار دی اکسید کربن خودروها بیش از ۹۵ گرم در هر کیلومتر باشد، خودروسازان متحمل جریمه و مجازات سنگینی خواهند شد.
این یکی از دلایل محکمی است که بسیاری از خودروسازان بزرگ و معروف جهان را به سمت و سوی توسعه، تولید و عرضه خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست جذب کرده است.
بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلایندهها و گازهای گلخانهای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند. بدین ترتیب شرکتهای خودروسازی بزرگی تصمیم گرفتهاند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سالهای آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.