دونالد ترامپ و باراک اوباما رقابت بسیار نزدیکی برای لقب تحسین‌برانگیزترین مرد سال ۲۰۱۹ دارند.

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از دیلی‌میل نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ درصد از آرا در نظرسنجی سالانه شرکت گالوپ را به عنوان تحسین‌برانگیزترین مرد جهان دریافت کرده و این در حالی است که باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز دقیقا گزینه مورد نظر ۱۸ درصد از رای‌دهندگان این نظرسنجی بوده است.

ایلان ماسک، برنی سندرز و جیمی کارتر نیز از دیگر افراد یاد شده در این نظرسنجی بوده‌اند اما هیچ یک بیشتر از ۲ درصد رای به دست نیاوردند. در این نظرسنجی ۴۵ درصد از جمهوری‌خواهان به ترامپ و ۴۱ درصد از دموکرات‌ها به اوباما رای داده‌اند، در حالی که تنها دو درصد از دموکرات‌ها به ترامپ و سه درصد از جمهوری‌خواهان به اوباما رای داده‌اند.

۱۰ درصد از مستقل‌ها به ترامپ و ۱۲ درصد به اوباما رای داده‌اند

در میان زنان تحسین‌برانگیز نیز میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا برای دومین سال پیاپی عنوان نخست را به دست آورد و به تنها زنی تبدیل شد که در نظرسنجی امسال با ۱۰ درصد از حمایت دورقمی برخوردار است.

ملانیا ترامپ، بانوی اول فعلی آمریکا دومین جایگاه نطرسنجی امسال را با ۵ درصد از آن خود کرده و با این حال نتیجه بهتری نسبت به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ و گرتا تونبرگ، فعال اقلیمی به دست آورده است.