به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، دوچرخههای بیدود تعدادی ایستگاه در بخشهای مختلف شهر تهران داشت و همیشه تعدادی دوچرخه نارنجی در ایستگاهها موجود بود و شهروندان میتوانستند در صورت ثبتنام از آنها استفاده کنند. اما دیگر مدتی از آنها خبری نبود. گفته میشد شرکت بیدود به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه اجرای این طرح نیست.
شرکت «پاک چرخ ایرانیان» در سال ۱۳۹۶ به عنوان اولین و تنها مجری انحصاری دوچرخههای اشتراکی هوشمند با نام تجاری «بیدود» با بررسی نیازهای جامعه و با رویکرد حرکت به سمت شهری هوشمند فعالیت خود را در زمینه حمل و نقل پاک با هدف کاهش آلودگی هوا، کمک به محیط زیست، افزایش سلامت شهروندی و کاهش ترافیک در تهران شروع کرد و فاز اول فعالیت این دوچرخههای اشتراکی به گفته شهردار منطقه ۲ تهران با ۱۰ ایستگاه در محله سعادت آباد آغاز شد.
چندی پیش مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تلاش شهرداری و مسئولان شرکت بیدود برای یافتن راه حلی برای رفع مشکلات این دوچرخههای اشتراکی خبر داد و اظهار کرد که «شرکت بیدود اعلام کرده که دچار مشکل مالی شده است». البته یوسف حجت، رئیس سازمان ترافیک شهرداری تهران نهم دی ماه از احتمال بازگشت دوباره بیدود به سطح تهران از ۱۰ دی خبر داد.
امروز خبر بازگشت بیدود به تهران در عمل محقق شد. این بازگشت از منطقه ۲ تهران صورت گرفت و رسول کشتپور شهردار منطقه ۲ تهران همزمان با اولین روز از آغاز به کار دوباره دوچرخههای اشتراکی بیدود، گفت: مدیریت شهری تلاش کرد تا بخشی از مشکلات مالی این پویش برطرف شود و ما به عنوان منطقه شروع این طرح، صبح امروز آغاز به کار مجدد آن را در منطقه ۲ اعلام کردیم.
کشتپور با اشاره به تعداد ۲۷ ایستگاه دوچرخه اشتراکی بیدود در منطقه ۲ تهران، گفت: امروز از مجموع ۴ هزار سفری که با دوچرخههای اشتراکی بیدود در پایتخت انجام میشود، سهم منطقه ۲ تهران یک هزار و ۱۰۰ سفر است.
وی درخصوص احتمال تغییر در تعرفههای سرویسدهی بیدود به شهروندان گفت: تعرفه خدمترسانی دوچرخههای اشتراکی بیدود بدون تغییر و با همان تعرفه قدیم انجام میشود.