دادستان کل کشور گفت: هیچ تبعه خارجی بازداشتی مربوط به اغتشاشات آبان‌ ماه نداشته‌ایم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بازداشت ۲ فرد فرانسوی و به طور کلی بازداشت تبعه خارجی در حوادث آبان‌ماه صحت دارد، گفت: خیر. ما هیچ بازداشتی خارجی نداشتیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال هم که تاکنون چه میزان تخلفات انتخاباتی گزارش شده است، گفت: گزارش‌های مختصری رسیده اما خیلی جدی و مهم نیستند. با این حال در مرحله پیگیری است.

  • لاریجانی مشاور عالی رئیس قوه قضائیه ماند

معاون اول قوه قضائیه نیز در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: جواد لاریجانی از زمان مرحوم هاشمی شاهرودی، مشاور رییس قوه قضاییه بود و امروز هم آن حکم اولیه ایشان پابرجاست و همچنان مشاور عالی رئیس قوه قضائیه خواهد بود.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت: وی با توجه به مسئولیت‌هایی که داشتند، خودشان متقاضی بودند که کس دیگری جایگزین شود و حتی خودشان آقای باقری را معرفی کرد.

محسنی اژه ای ادامه داد: من از آقای لاریجانی برای همکاری چندین‌ساله با قوه قضاییه تشکر می‌کنم. وی در حد امکانات حقیقتا خدمات خوبی ارائه داد.