«آرمان عبدالعالی» پسر ۲۳ ساله‌ای که ۶ سال پیش به اتهام قتل دوستش «غزاله» به زندان افتاده بود و قرار بود حکم اعدامش ساعت ۵ صبح امروز ۱۱ دی اجرا شود، ناگهان از پای چوبه دار نجات یافت و خبر رسید که حکمش به مدت ۳۰ روز متوقف شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، ابتدا همگان تصور کردند که خانواده غزاله با گذشت خود موجب توقف حکم اعدام آرمان شده‌اند، اما سپس مشخص شد که علاوه بر این، دو قاضی از سه قاضی پرونده آرمان و غزاله نیز دچار شک شدند که آیا این قتل عمدی بوده است؟

هیچ کس نمی‌دانست آن شب بین غزاله و آرمان چه گذشت. دو نوجوان ساعاتی با همدیگر خلوت کردند ولی پس از آن شب، هیچ کس دیگر غزاله را ندید. آرمان در اعترافات اولیه که نزد کارآگاهان دایره ویژه قتل داشت، گفت که چطور با میله بارفیکس به سر غزاله کوبیده، جسد او را در چمدان گذاشته و در سطل زباله انداخته است. اما پس از مدتی که مقابل سه قاضی عالیرتبه دادگاه کیفری یک قرار گرفت، تمام حرف‌هایش را پس گرفت و گفت قتل کار او نبوده است. حالا پس از ۶ سال هنوز نه جسدی پیدا شده و نه مشخص شده که آیا غزاله واقعا به قتل رسیده است.

خبرآنلاین در این زمینه نوشت: یکی از قضات پرونده در مصاحبه‌ای گفته از جمله مواردی که وکیل متهم ارائه کرده است، «برگه‌ای از دانشگاه غزاله بود که صرف‌نظر از صحت آن، نشان می‌داد که مقتول مرخصی تحصیلی گرفته است.»

علاوه بر این گفته شده که دفترچه بیمه او هم تمدید شده بود. حالا شاید تمدید دفترچه بیمه را فرد دیگری بتواند انجام دهد، اما مرخصی تحصیلی را فقط خود فرد باید بگیرد. اینها تردید ایجاد کرد که نکند مقتول زنده باشد.