کارشناس هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه ۱۷ دی ماه جوی پایدار بر روی کشور خواهیم داشت که این موضوع سبب افزایش تدریجی میزان غلظت آلایندگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی روز یکشنبه گفت: امروز فعالیت سامانه بارشی در شرق کشور خواهد بود و از میزان شدت بارش‌ها در مناطق غربی کشور کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین امروز در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب و سواحل دریای خزر به شکل پراکنده ادامه بارش‌ها را خواهیم داشت. بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود. این وضعیت در مناطق جنوبی کشور نیز به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود و در مناطق مستعد هم بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

امروز در مناطق شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور وزش باد شدید را خواهیم داشت.

فردا بارش باران در شمال شرق و جنوب شرق به شکل پراکنده ادامه پیدا می‌کند و از اواخر وقت فردا این سامانه از کشور خارج می‌شود.

  • ورود سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر چهارشنبه

رفیعی ادامه داد: بعد از ظهر چهارشنبه سامانه جدید بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش پراکنده باران و برف را برای این مناطق پیش‌بینی می‌کنیم. روز پنجشنبه به گستره مناطق تحت تاثیر این سامانه افزوده می‌شود.

از امروز بعد از ظهر تا روز سه‌شنبه مناطق مرکزی و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

  • وزش باد در تهران

وی ادامه داد: تهران احتمالا امروز بارش پراکنده را خواهد داشت و در بعد از ظهر امروز هم وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دما در تهران پیش‌بینی می‌شود ۶ درجه بالای صفر برسد که نسبت به دیروز ۲ درجه کاهش خواهد داشت.

حداقل دمای امروز تهران به ۲ درجه بالای صفر رسید و پیش‌بینی شده فردا صبح به یک درجه زیر صفر برسد.

رفیعی ادامه داد: سردترین مرکز، ارومیه با دمای حداقل شش درجه زیر صفر بود، زنجان و شهرکرد چهار درجه زیر صفر، ایلام و اردبیل و تبریز هم دمای ۲ درجه زیر صفر را تجربه کردند در حالیکه دیروز گرم‌ترین مرکز، اهواز با دمای حداکثر ۲۷ درجه بالای صفر بود.