ائتلاف نظامی ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام کرد در چند روز و هفته آینده نیروهایش را از عراق خارج می‌کند و دوباره آرایش می‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز در نامه‌ای که ویلیام اچ سیلی سوم سرتیپ سپاه تفنگداران دریایی آمریکا، فرمانده گل گروه رزمی عراق در این نامه نوشته است:‌ «جناب، در دفاع از حاکمیت ملی عراق و بر اساس تقاضای پارلمان و نخست‌وزیر عراق، «گروه رزمی ترکیبی مشترک- عملیات راه‌حل نهایی» (CJTF_OIR) آرایش نیروهایش را در طول روزها و هفته‌های آینده تغییر می‌دهد تا برای حرکت بعدی آماده شود.»

در ادامه نامه آمده است:«ما به تصمیم حاکمیتی شما در دستور دادن به خروج ما احترام می‌گذاریم.»

هنوز دقیقا روشن نیست آیا همه حدود ۵۰۰۰ نظامی آمریکا عراق را ترک خواهند کرد یا نه.

دوشنبه شب ۱۶ دی صدای چندین بالگرد بر فراز بغداد شنیده شد. هنوز معلوم نیست آیا پرواز این بالگردها مربوط به تخلیه نیروها است یا نه. در نامه آمده است که نیروهای آمریکایی برای تخلیه از بالگرد استفاده می‌کنند.

در این نامه آمده است: «در طول این زمان، افزایش پرواز بالگردها در داخل و اطراف منطقه بین‌المللی بغداد رخ خواهد داد.» منطقه بین‌المللی (IZ) بغداد نام رسمی منطقه سبز بغداد است که محل ساختمان‌های دولتی و سفارت‌خانه کشورهای خارجی است و به شدت از آن محافظت می‌شود.

اصالت این نامه که خطاب به کمیته عملیات ترکیبی مشترک بغداد در وزارت دفاع عراق نوشته شده است، بوسیله یک منبع نظامی عراقی برای رویترز مسجل شده است.

از طرف دیگر، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت در حال حاضر نمی‌تواند اصالت این نامه را تایید کند.

برچسب‌ها