مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: بر اثر ازدحام جمعیت، تعدادی از تشییع‌کنندگان مراسم سردار سلیمانی در کرمان مصدوم شدند و برخی در اثر ازدحام جمعیت جان باختند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، حمید شمس‌الدینی، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان سه‌شنبه ۱۷ دی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این افراد در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی بر اثر کثرت بالای جمعیت در زیر دست و پا مانده و مصدوم شده‌اند و موجب کدورت برخی از افراد مشایعت‌کننده قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این رابطه هیچ یک از موارد مطروحه و شایعات در شبکه‌های مجازی درباره عملیات انتحاری موضوعیت ندارد.

تعدادی از تشییع‌کنندگان در کرمان جان باختند

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت تشییعکننده در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی از مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

پیرحسین کولیوند در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم و به محض مشخص شدن شرایط جسمی مصدومان، اطلاعات تکمیلی از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: خبرهای این حادثه را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آمارهای اولیه حکایت از جان باختن  ۳۵ نفر و  مصدوم‌شدن ۱۹۰ نفر دارد.

مراسم تشییع سردار سپهبد سلیمانی صبح سه‌شنبه ۱۷ دی با حضور جمعیت انبوه مردم استان کرمان و استان‌های همجوار در شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، باتوجه به ازدحام جمعیت مراسم خاک سپاری سردار سلیمانی به تعویق افتاد.

همچنین ایرنا نوشت:  رئیس سازمان اورژانس کشور از جان باختن ۴۰ نفر و مصدوم شدن ۲۱۳ نفر در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان خبر داد.

پیرحسین کولیوند افزود: متاسفانه در مراسم تشییع امروز در کرمان تا این لحظه ۴۰ نفر به دلیل ازدحام جمعیت جان باختند و ۲۱۳ نفر نیز مصدوم شدند که مصدومان از سوی تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده اند.

وی توضیح داد: اغلب افراد جان باخته و مصدوم در این مراسم در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی کرمان بر اثر ازدحام جمعیت جان باخته یا دچار آسیب شده اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: وزیر بهداشت شخصاً در محل تشییع حضور دارد و موضوع امدادرسانی به مصدومان را مدیریت می‌کنند.

همچنین عباس آمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار داشت: متاسفانه در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید پورجعفری در کرمان  تعدادی از شرکت‌کنندگان در مراسم جان باختند.

وی با عنوان اینکه بیش از ۵۰ نفر در حادثه امروز جان خود را از دست دادند گفت: پزشکی قانونی در حال شناسی اجساد است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان علت فوت این افراد را خفگی عنوان کرد و افزود: آمار نهایی جان‌باختگان متعاقبلا اعلام خواهد شد.