مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه نیروهای یگان حفاظت و مدیران منابع طبیعی در استان تهران تأکید کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، احمد طاهری  چهارشنبه ۱۸ دی در جمع معاونین و مدیران منابع طبیعی شهرستان‌های استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفایش تأکید کرد: حفاظت از اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی تعطیل‌بردار نیست.

وی خطاب به مدیران این اداره کل تصریح کرد: درست است که عرصه‌های ملی از گستره زیادی برخوردار بوده و کمبودهایی ازلحاظ امکانات و نیروی انسانی وجود دارد اما این‌ها نباید مانعی برای حفاظت از اراضی ملی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ادامه داد: با تعامل و هماهنگی با دستگاه قضائی درصدد هستیم تمامی احکام صادره از مراجع قضائی مبنی بر رفع تصرف و بازگشت اراضی ملی به دولت را تا پایان سال جاری به مرحله اجرا درآوریم.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه در قالب اکیپ‌های گشت و مراقبت باید به‌عنوان مأموریت اصلی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و مدیران منابع طبیعی شهرستان‌ها قرار گیرد.

طاهری از مدیران منابع طبیعی خواست: درحالی‌که طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی در سطح شهرستان‌ها انجام می‌شود اما نباید از نظارت بر انجام اقدامات غافل شد.

وی ارتقا آگاهی را یکی از مؤلفه‌های مهم در پیشبرد امور محوله دانست و اظهار داشت: ارتقا آگاهی در قالب آموزش‌های لازم در خصوص آشنایی هر چه بیشتر با وظایف و قوانین و مقررات مربوطه تأثیر بسیار زیادی در افزایش کار آیی و جلوگیری از خطاهای احتمالی خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران یادآور شد: اجرای طرح ملی کاداستر اراضی ملی و دولتی یکی از طرح‌های اولویت‌دار مجموعه منابع طبیعی قلمداد می‌شود و با توجه به تعامل خوبی که با ادارات ثبت‌اسناد وجود دارد لازم است اجرای این طرح با جدیت در دستور کار تمامی مسئولان منابع طبیعی استان تهران قرار داشته باشد.