همشهری آنلاین: وزیر نیرو اعلام کرد دولت پیشنهادی به مجلس برای تغییر تعرفه ارائه نکرده و تعرفه‌های سال 87 با نرخ سال ‪ 86‬محاسبه می‌شود.

به گزارش ایرنا پرویز فتاح گفت: بعید می‌دانم دولت بخواهد لایحه‌ای را در خصوص تغییر تعرفه‌ها ارایه دهد مگر اینکه بخواهد در راستای هدفمند کردن یارانه‌ها تدبیر خاصی را اتخاذ کند.

وزیر نیرو در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص طرح بارور کردن ابرها گفت: این طرح طی دو سال گذشته به صورت جدی در حال انجام است و در این خصوص در سال گذشته دو ایستگاه با دو فروند هواپیمای توپولف را در یزد مستقر کردیم.

فتاح ضمن تاکید بر اینکه با پرواز هواپیماها این طرح در یزد نتیجه موثری داشت، اضافه کرد: در خصوص ایستگاه بعدی تصمیم نهایی اتخاذ نشده اما استان خراسان رضوی یکی از موارد پیشنهادی است که در این خصوص فضا، مساحت و جهت باد مطرح خواهد بود.

وی اظهارداشت: با توجه به کاهش بارندگی و شرایط اقلیمی کشور، ردیف بودجه برای طرح باروری ابرها طی دو سال گذشته تخصیص یافته در حالیکه پیشترردیف بودجه وجود نداشت.

فتاح همچنین در خصوص استفاده از آب شرب به منظور استفاده در فضای سبز گفت: جایگزینی پساب فاضلاب به جای آب مصرفی در بخش کشاورزی از جمله این راهکارها است که هم‌اکنون در شهرهای بزرگ درحال انجام است.

وی افزود: در خصوص استفاده از پساب فاضلاب و جایگزینی آب مصرفی در بخش کشاورزی استان خراسان رضوی نمونه است و می‌تواند الگوی دیگر استان‌ها باشد.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی در خصوص مهار آبهای مرزی گفت: نگاه دولت به بحث آب‌های مرزی ویژه است و اعتبارات مربوطه نسبت به سال ‪ ۸۴‬افزایش داشته است.

وی اظهارداشت: در این راستا در استان خراسان رضوی چند پروژه بزرگ از قبیل سدهای "درونگر و چه‌چهه" اکنون در حال انجام است که امید می رود هر چه سریعتر پایان یابند و به بهره برداری برسند.