رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ضمن انتقاد شدید از عدم صداقت برخی مسئولان با مردم، خواستار استعفا، برکناری و برخورد در خور با مقصران، پنهانکاران و ناصادقان با ملت شد.

به گزارش همشهری آنلاین، متن یادداشت محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی که در صفحه اینستاگرامی وی منتشر شد به شرح زیر است:

«در پی حادثه دردناک سقوط هواپیمای بویینگ و جان‌باختن تعدادی انسان بیگناه، از جمله جمعی از نخبگان کشورمان، موجی از نگرانی و تاثر، کشور و ملت ایران را فرا گرفته است. در بدو حادثه و در تسلیت قبلی از مسئولان امر خواستم با بررسی همه‌جانبه این رخداد ناگوار، پاسخگوی افکار عمومی باشند. متاسفانه آنچه غم این فقدان جانگداز را تشدید نمود، بی‌توجهی و عدم صداقت با افکار عمومی بود. این بی‌مسئولیتی که نمونه دیگر آن را در حادثه تشییع پیکر شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در کرمان شاهد بودیم، اقتدار، وحدت و انسجام ملی را که خدای بزرگ به پاس خون پاک سردار سرافراز میهن، حاج قاسم سلیمانی، به کشور و ملت ما هدیه داده بود، تحت‌الشعاع قرار داده و زمینه شکاف‌افکنی بدخواهان کشور را فراهم آورد.

پرسیدنی است که در جمهوری اسلامی، که قرار بر آن بود که جمهوریت آن، مزین به ارزش‌های انسانی، اخلاقی و اسلامی باشد، چرا و توسط چه کسانی این ارزش‌ها نادیده انگاشته می‌شود و به اعتماد ملت و حاکمیت لطمات جبران‌ناپذیر وارد می‌نماید؟ در جمهوری اسلامی مورد پذیرش ملت، مصلحتی فراتر از اخلاق، امنیت و اصول اخلاقی و انسانی نداریم.

بر متولیان امر فرض است که در پاسخ به افکار عمومی و احترام به حساسیت‌های شکل گرفته و احساسات پاک ملت، پاسخی در خور بدهند. از موضع نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار استعفا، برکناری و برخورد در خور با مقصران، پنهان کاران و ناصادقان با ملت می‌باشم. ضمن تسلیت مجدد به خانواده جان‌باختگان این حادثه غم انگیز ،بر همه ما فرض است در دلجویی از خانواده این عزیزان از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.»