مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: الزامات زیستی پدافند غیرعامل باید در صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی اجرایی شود.  

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر آقایی شنبه ۲۱ دی در جمع اعضای انجمن صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی آذربایجان‌شرقی، از این انجمن درخواست کرد تا همراهی و همکاری‌های لازم با قرارگاه زیستی مجموعه پدافند غیرعامل استانداری را داشته باشد تا آسیب‌ها و تهدیدات زیستی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی شناسایی شود.  

وی با تاکید بر حساسیت موضوع صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی اجرای دقیق الزامات زیستی در این حوزه حساس که با جان انسان‌ها در ارتباط است را خواستار شد.  

آقایی اظهار داشت: راهکارهای ارایه شده توسط کارشناسان پدافند غیرعامل باید به طرح و سناریو تبدیل شده و برای ایجاد آمادگی و ارتقای سطح پایداری، امنیت و مصونیت به صورت رزمایش در واحدهای صنایع غذایی اجرایی شود.  

وی آمادگی کامل اداره کل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان شرقی برای برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی در حوزه زیستی و بیوتروریسم برای مسئولان فنی و کارکنان کارخانه‌های صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی را اعلام کرد.  

دبیر انجمن صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی استان نیز در این نشست رعایت الزامات پدافند غیر عامل در تمامی تولیدات و محصولات غذایی، بهداشتی و دارویی را مهم قلمداد کرد.  

محمد جعفری آمادگی انجمن را برای همکاری با اداره کل پدافند غیر عامل برای مصون‌سازی محصولات از هرگونه آلودگی اعلام کرد.