سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس، مجموع داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ۹۲۴ نفر برای ۱۸ کرسی در استان معرفی کرد و گفت: از این تعداد ۲۶۸ نفر تایید و ۲۵۶ نفر رد صلاحیت شدند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن جوکار در نشست خبری به مناسبت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین دوره مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به این‌که زمان آغاز ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۰ تا ۲۱ آذرماه بود، افزود: وظیفه هیات اجرایی بر اساس ماده ۲۸ قانون انتخابات، رسیدگی نسبت به صلاحیت اولیه داوطلبان است.

وی  اضافه کرد: داوطلبانی که رد صلاحیت شدند باید نسبت به شکایات خود رسیدگی می‌کردند هیچ بن‌بستی نیست و بر اساس قانون شکایت خود را تحویل دهند و به نتیجه برسند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس گفت: در مدت ۲۰ روز هیات نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت به شکایت داوطلبان رسیدگی کردند، شورای نگهبان در تاریخ ۲۲ دی‌ماه فهرست بررسی صلاحیت داوطلبان را به فرمانداری اعلام کرد.

جوکار بیان کرد: در این بازه زمانی که به مدت ۵ روز تا ۲۶ دی‌ماه بود داوطلبان فرصت داشتند، رد صلاحیت و عدم احراز و شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

وی اضافه کرد: داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ۲۲ بهمن‌ماه فرصت پیگیری شکایات را دارند و جای نگرانی نیست.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس با تأکید بر این‌که هیات نظارت شورای نگهبان، نماینده هیچ باشگاه سیاسی نیست، افزود: تمامی اسناد برای تمامی داوطلبان محرمانه است.

جوکار، ۳ ملاک صلاحیت را طهارت اقتصادی، طهارت اخلاقی و عدم ضدیت با نظام جمهوری سلامی عنوان کرد.

وی مجموع داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ۹۲۴ نفر برای ۱۸ کرسی در استان معرفی کرد و گفت: از این تعداد ۲۶۸ نفر تایید شدند و ۲۵۶ نفر رد صلاحیت شدند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس تعداد افراد انصرافی را ۷۱ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد ۲۵ نفر به هیات اجرایی شکایت نکردند و تعداد ۳۰۴ نفر عدم احراز شدند که در این فرصت می‌توانند خود را به شورای نگهبان معرفی کنند.