ناصر قراگزلو: مقاومت سپاسی با غلامحسین پیروانی به رده پنجم جدول رسیده و در امتیازی برابر با استقلال تهران حتی به کسب عناوین بالاتر می‌اندیشد.

پیروانی از تیم خود می‌گوید و اینکه با مقاومت سپاسی در ادامه فصل امیدواری بیشتری به کسب رده‌های بالایی جدول دارد.

پیروانی می‌گوید: «اولین سالی نیست که تیم مقاومت در نیم‌فصل دوم نتایج خوبی می‌گیرد. تیم ما معمولاً در سال‌هایی که من مربی مقاومت بودم در نیم‌فصل دوم عالی کار می‌کند و به تیم دیگری تبدیل می‌شود.»

پیروانی از عوامل این موضوع می‌گوید: « در نیم‌فصل دوم، بازیکنان، کادرفنی و مدیریت بیشتر همدیگر را باور کرده و با هم یکدل می‌شوند.»

پیروانی اما مهمترین علت موفقیت تیمش را در این فصل تاکتیک‌پذیری بازیکنانش می‌داند: «بازیکنان من در این فصل تاکتیک‌پذیرند. بازیکنان مقاومت تمام موارد تاکتیکی خواسته شده را در زمین اجرا می‌کنند که این موضوع یکی از مهمترین دلایل نتیجه‌گیری خوب تیم ما به شمار می‌آید.»

مربی جوانگرای فوتبال ایران  می‌افزاید: «فکر می‌کنم جوانی تیم من باعث شده آنها در زمینه تاکتیک‌پذیری‌، بهتر از سال‌های قبل نشان دهند. بازیکنان من در این فصل جوان‌تر از سال‌های قبل هستند. این امر به لحاظ تاکتیکی دست من را نسبت به سال‌های قبل کمی بازتر کرده است.»

سرمربی مقاومت، غیرقابل پیش‌بینی بودن تیم خود را قبول ندارد: «قبول ندارم، تیم من غیرقابل پیش‌بینی نیست. تیم ما 2 بر صفر به پرسپولیس در شیراز باخت در حالی که حداقل 5 موقعیت صددرصد گل را از دست داد. من به این قضیه به شکل دیگری نگاه می‌کنم.

فوتبال رو ندارد. آرسنال 4 بر صفر از منچستر شکست خورد، به نظر من اگر 50 بار دیگر این بازی تکرار شود شاید آن نتیجه به دست نیاید. بنابراین می‌خواهم بگویم فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است.

تیم من تیمی یکدست است که ستاره ندارد و روی نیمکتش بازیکنان جوانی حضور دارند. از این بردها مغرور و از باخت‌ها مأیوس نمی‌شوم و با اتکا به لطف خدا و تلاش بیشتر به کارم ادامه می‌دهم.»

سرمربی مقاومت از برد پرگل برابر تیم بحران‌زده پیکان می‌گوید: «یکی از بهترین بازی‌های این فصل لیگ بود که برگزار شد. باور کنید باید بیشتر از 5 گل به پیکان می‌زدیم. نباید برد تیم ما را به افت پیکان ارتباط داد چون تیم ما هفته قبل مقابل ابومسلم و پگاهی که ذوب‌آهن را شکست داد، پیروز شد.

پس نباید پیروزی تیم مقاومت را کم‌ارزش جلوه داد. پیکان تیم پرمهره‌ای است و از بازیکنان خوبی بهره می‌برد. بازیکنان من بردند چون با جان و دل حمله کردند. از برد پیکان زمانی خوشحال‌تر شدم که دفاع راست و چپ من  در این بازی گلزنی کردند چراکه سرمربی یک تیم می‌تواند برای گلزنی به تمامی بازیکنانش متکی باشد.»

برخلاف گفته قبلی پیروانی، مقاومت تاکنون فراتر از تصور نتیجه گرفته است: «در ابتدای فصل گفته بودم کسب رده هشتم تا دهم برای ما حکم قهرمانی دارد. تیم من با کسب رده فعلی‌اش (پنجم) بالاتر از تصور من ظاهر شده اما با این وجود من حتی از کسب رده‌های بالاتر هم ناامید نیستم. البته نباید فراموش کرد که من با مقاومت حتی به رده چهارم نیز رسیده‌ام و حتی به عنوان بهترین تیم شهرستانی نیز انتخاب شده‌ایم. بنابراین حتی اگر به رده‌های بالاتر از پنجم هم چشم داشته باشیم این موضوع چیز عجیب و خواسته فراتر از انتظاری نیست.»

پیروانی از مقام تیمش در پایان فصل نمی‌گوید: «هیچگاه اهل پیشگویی نبودم. فوتبال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. باور کنید در هفته‌های پایانی قرار گرفتن مقابل تیم‌های ته‌جدولی حتی سخت‌تر از بازی برابر تیم‌های بالای جدول است. فوتبال رو ندارد بنابراین من نمی‌خواهم و نمی‌توانم پیشگویی کنم.»

پیروانی به این شرط در فصل اخیر مسئولیت فنی مقاومت سپاسی را قبول کرد که در پایان لیگ به او اجازه ترک تیم شیرازی داده شود.

غلامحسین پیروانی این بار بدون کوچکترین تردیدی می‌گوید: «باور کنید این بار در تصمیمم مصمم هستم. می‌خواهم ثابت کنم که پیروانی به غیر از برق و مقامت در تیم‌های دیگر هم می‌تواند موفق عمل کند. فکر می‌کنم بعد از 9 سال کار در تیم فعلی‌ام، زمان آن رسیده که از مقاومت جدا شوم.»

پیروانی در پایان می‌گوید: «تیم من ستاره‌های زیادی را به فوتبال ایران داده است. ستاره‌هایی نظیر سامره، رجب‌زاده، رضایی، روانخواه، معدنچی، اکبرپور و رحمتی. باور کنید اگر این ستاره‌ها را داشتم قهرمان لیگ می‌شدم.»