جواد عزیزی: مردان جوان با سرقت ۳ خودروی سواری، قصد سرقت از یک طلافروشی راداشتند اما قبل از اجرای نقشه‌شان به دام افتادند.

اعضای باند سارقان مسلح که با سرقت سریالی خودروهای سواری در شیراز و فسا، خود را برای سرقت از یک طلافروشی آماده کرده بودند، ساعاتی قبل از سرقت بزرگ به دام پلیس افتادند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان این خبر گفت: اواخر سال گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی شیراز در جریان سرقت مسلحانه ۳ خودروی سواری قرار گرفتند که به فاصله چند روز و با استفاده از یک روش صورت گرفته بودند.

سرهنگ محمد محمدی ادامه داد: با آغاز تحقیقات پلیسی، کارآگاهان به تحقیق از مالباختگان پرداخته و متوجه شدند مشخصات مردان مسلح در تمامی این سرقت‌ها یکی بوده و آنها احتمالا از اعضای یک باند هستند این تحقیقات همچنین نشان می‌داد متهمان که ۴ مرد مسلح هستند پس از مراجعه به آژانس‌های مختلف و کرایه خودرو، در بین راه با استفاده از سلاح گرم به تهدید راننده پرداخته و پس از پیاده کردن او دست به سرقت خودرویش می‌زدند.

با این اطلاعات، بررسی‌ها برای شناسایی سارقان مسلح وارد مرحله‌ای تازه شد و در حالی که هنوز سرنخی از آنها به دست نیامده بود کارآگاهان در جریان سرقت ۲ خودروی دیگر در شیراز و فسا قرار گرفتند.

اگر چه در این سرقت‌ها از سلاح گرم استفاده نشده بود اما بررسی‌ها حاکی از آن بود که سارقان همان مردان مسلحی هستند که تحت تعقیب پلیس قرار دارند.

به این ترتیب از آنجا که احتمال می‌رفت اعضای باند مرتکب سرقت‌های دیگری شده باشند، ۵ تیم عملیاتی وارد عمل شده و با شناسایی تمامی محل‌هایی که احتمال می‌رفت سارقان در آنجا مشاهده شوند، این محل‌ها را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

سرهنگ محمدی افزود: مدتی بعد، یکی از واحد‌های گشتی پلیس در خیابانی در شیراز به ۳ سرنشین یک خودروی پراید مظنون شد و وقتی در بررسی‌ شماره پلاک آن دریافت این خودرو یکی از خودروهای به سرقت رفته از سوی باند تبهکار است به راننده دستور ایست داد.

با فرار سرنشینان پراید، کارآگاهان به تعقیب آنها پرداختند اما سارقان توانستند با استفاده از تاریکی شب از دست پلیس گریخته و در یکی از خیابان‌ها ناپدید شوند.

با فرار سارقان، بررسی‌ها برای دستگیری آنها ادامه یافت و تیم تحقیق این بار با انجام چهره‌نگاری از متهمان تحقیقات گسترده‌ای را برای ردزنی آنها آغاز کرد.

کارآگاهان در این بررسی‌ها دریافتند تصویر چهره‌نگاری شده یکی از متهمان شباهت زیادی به یک مجرم سابقه‌دار به نام کامران دارد که بارها به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده است.

در حالی که ماموران جست‌وجوی گسترده‌ای را برای دستگیری کامران آغاز کرده بودند، اوایل هفته گذشته متوجه ۳ مرد جوان شدند که سوار بر یک خودروی پژو در حال تردد در یکی از خیابان‌های شیراز بودند.

وقتی ماموران در بررسی شماره پلاک این خودرو متوجه مسروقه بودن آن شدند به تعقیب آن پرداختند اما زمانی که دیدند راننده به دستور ایست پلیس توجه نمی‌کند، با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح، خودروی مورد نظر را هدف قرار دادند.

با اصابت چند گلوله به یکی از لاستیک‌های خودرو، کارآگاهان موفق شدند یکی از سرنشینان آن را به نام بیژن دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کنند.

مرد جوان در بازجویی‌ها به سرقت خودروهای سواری اعتراف کرد و گفت با همدستی دیگر دوستانش نقشه سرقت این خودروها را طراحی کرده بود تا با استفاده از آنها بتوانند دست به سرقت از یک طلافروشی در شیراز بزنند.

با این اعترافات، تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه یافت و کارآگاهان نیمه شب ۱۶ فروردین موفق شدند هر 3 نفر آنها را سوار بر یک خودروی پراید شناسایی کنند.

متهمان که پس از مشاهده خودروی پلیس پا به فرار گذاشته بودند در جریان عملیات تعقیب و گریز، هدف گلوله کارآگاهان قرار گرفته و هر 3 نفر آنها مجروح و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: با اعتراف متهمان به سرقت‌های مسلحانه خودرو، تمامی آنها با صدور قرار بازداشت راهی بازداشتگاه پلیس شدند.