لحظه سقوط اتوبوس در گودالی بزرگ و فرار عابران به یکی از پربیننده‌ترین تصاویر یک روز اخیر در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی چین تبدیل شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اف‌پی، این حادثه در شهر شینینگ در استان کینگای در شمال غربی چین و زمانی رخ داد که شهروندان منتظر رسیدن اتوبوس بودند. پس از آنکه زمین ناگهان دهان باز کرد و اتوبوس و عابران را درون خود کشید، یک انفجار هم در گودال رخ داد. گفته می‌شود در این حادثه شش نفر کشته و دست‌کم ۱۰ نفر گم شده‌اند. ۱۶ نفر از آسیب‌دیدگان به همان بیمارستانی منتقل شدند که نزدیک ایستگاه اتوبوس است.

تلویزیون دولتی چین CCTV اعلام کرد جستجو برای یافتن گمشده‌ها و مشخص شدن علت حادثه همچنان ادامه دارد. حادثه افتادن اتوبوس درون گودال بزرگ در مرکز استان کینگای ساعت ۵:۳۰ عصر به وقت محلی رخ داد و شلوغ بودن پیاده‌رو و ایستگاه در آن وقت روز از دلایل زیاد بودن تعداد قربانیان است.

رخ دادن حوادث مشابه اتفاقی پرتکرار در چین و دلیل اصلی آن عملیات عمرانی و ساختمانی است. سال ۲۰۱۶ سه شهروند در استان هنان درون یک گودال افتادند و گزارش‌های ابتدایی نشان داد علت حادثه احتمالا ترکیدن لوله‌های آب به دلیل بارندگی زیاد بوده است. سال ۲۰۱۳ هم پنج نفر در شنژن در گودال افتادند و جان باختند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4