مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: ۲۲ هتل در این استان کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از سال‌ها اقدام خاصی برای تکمیل و راه‌اندازی آنها انجام نشده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی علیخانی افزود: ۶ هتل ۵ ستاره، ۷هتل ۴ستاره و ۹ تا هتل ۳ستاره در استان قزوین بیش از ۱۰ سال است که مجوز ساخت و بهره‌برداری گرفته‌اند، اما هیچ کدام بیشتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی ندارند.

وی با بیان اینکه ساخت هتل‌ها به گردشگری و افزایش اقامت مسافران در استان قزوین منجر می‌شود؛ افزود: لازم است برای رونق گردشگری در این استان، مصوبه‌ای به تصویب برسد تا مجوز این هتل‌های نیمه کاره ابطال و زمین‌های آن به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شود.

علیخانی سپس به وضعیت مجتمع‌های خدمات رفاهی نیمه کاره اشاره کرد و گفت: از یک سال گذشته تاکنون، بیش از ۱۰ مجتمع‌ خدمات رفاهی در استان قزوین شناسایی شده‌اند که سال‌ها پیش مجوز گرفته و همچنان نیمه کاره هستند.

این مسئول بیان کرد: به مجتمع‌های نیمه کاره ۶ ماه فرصت دادیم که تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند، اما متاسفانه با اینکه ۲ هفته تا پایان این ۶ ماه باقی مانده، هنوز هیچ اقدام قابل توجهی صورت نگرفته‌است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین اضافه کرد: ابطال مجوز مجتمع‌های خدمات رفاهی تا اواسط بهمن ماه سال جاری انجام شده و اراضی نیز به سرمایه‌گذاران جدید واگذار خواهدشد.

۹۹ فرصت سرمایه‌گذاری در استان قزوین شناسایی شده است.