مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از اسکان ۸ هزار و ۸۷۷ نفر از سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان در چادرهای امدادی جمعیت هلال احمر خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رسول راشکی اظهار کرد: امدادرسانی به آسیبدیدگان جنوب استان همچنان ادامه دارد. از تاریخ ۲۱ تا ۲۸ دی‌ماه تعداد ۶۵۵ روستا در ۱۵ شهرستان استان درگیر سیلاب و آبگرفتگی شدند که توسط ۲ هزار و ۸۲۲ نفر روز نیروی نجاتگر هلال احمر در قالب ۷۱۷ تیم عملیاتی و به‌کارگیری ۵۶۰ خودرو امدادی و عملیاتی به ۷۴ هزار و ۷۴۴ نفر آسیب دیده در سیلاب توسط نیروهای هلال احمر استان امدادرسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: یک هزار و ۹۷۹ خانوار سیل‌زده در جنوب سیستان و بلوچستان به تعداد ۸ هزار و۸۷۷ نفر در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند.

راشکی اعلام کرد: تاکنون تعداد  یک هزار و ۹۴۲ دستگاه چادر امدادی، ۳ هزار و ۷۱۲ تخته موکت، ۸ هزار و ۴۴۴ تخته پتو و ۶ هزار و ۸۷۶ کیلوگرم نایلون نیز در بین آسیب دیدگان توزیع شده است و همچنان امدادرسانی بین آسیب دیدگان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: تعداد ۱۴ هزار و ۳۵۶ بسته غذایی،   ۸ هزار و ۶۴۰ قوطی کنسرو، ۴ هزار و ۵۲۸ کیلو گرم برنج و ۲ هزار و ۹۶ کیلو گرم قند و شکر، ۳ هزار و۴۹۴ بطری آب معدنی و همچنین چای و روغن، حبوبات، فانوس و والور از دیگر اقلامی بود که توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان بین آسیب دیدگان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در همین زمینه ۱۰۹ سورتی پرواز توسط ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مناطق آسیب دیده و صعب العبور برای توزیع اقلام صورت گرفته است.