مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از شناسایی ۱۶۶ پیکر جان‌باخته حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت: تا کنون پیکر ۱۳۰ جان‌باخته به خانواده‌هایشان تحویل داده شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مهدی فروزش گفت: پیکر تمام جان‌باختگانی که تاکنون خانواده‌های آنها به پزشکی قانونی مراجعه و نمونه DNA از آنها دریافت شده، شناسایی شده است.

فروزش با بیان این که پیکر تمامی جان‌باختگان اتباع اوکراینی شناسایی شده است، اضافه کرد: پیکر اتباع اوکراینی امروز (۲۸ دی) تحویل داده می‌شود. همچنین پیکرهای همه اتباع افغانستانی هم شناسایی و به خانواده‌هایشان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه هیچ DNA پروفایلی از خانواده‌های جان‌باختگان از طریق پلیس اینترپل به دست ما نرسیده است، گفت: بر اساس لیست وزارت خارجه ۴ جان‌باخته سوئدی در این حادثه داشتیم که پیکر ۳ نفر آنها شناسایی شده‌ و منتظریم تا خانواده آن یک نفر هم به ما مراجعه کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران تاکید کرد: هر زمانی که خانواده‌های باقی‌مانده به ما مراجعه کنند یا DNA پروفایل‌شان برای ما ارسال شود، ظرف مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت کار شناسایی را انجام خواهیم داد.