تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

رئیس شورای اسلامی شهر قم از سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومانی برای احداث زیرساخت، جدول، فضای سبز و ساختمان در آرامستان جدید شهر قم خبر داد و گفت: تا ۲ماه دفن در آرامستان جدید شهر قم رایگان خواهد بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، عبدالله جلالی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم افزود: بیشترین توسعه فضای سبز شهر در ضلع جنوبی قم است و اقدامات گسترده‌ای در این زمینه در حال صورت گرفتن است.

وی ادامه داد: شهرداری قم موظف به خریداری پساب فاضلاب از تصفیه‌خانه در بالادست شهر برای فضای سبز است، پساب خروجی از تصفیه‌خانه از استانداردهای لازم برخوردار است و خریداری این پساب برای فضای سبز می‌تواند به نفع شهر قم باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: چند سال پیش، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب کرد که آرامستانی در جنوب شهر قم ساخته شود و همه زیرساخت‌ها برای این کار آماده شد، ساخت این آرامستان مطالبه مردم پردیسان و منطقه ۴ بود و پیگیری‌هایی با دادستانی و سازمان بازرسی برای بهره‌برداری از این آرامستان داشتیم و مصوبه شورای اسلامی شهر قم، شروع دفن در آرامستان جدید شهر است.

جلالی بهره‌برداری از آرامستان جدید شهر قم را برای مدیریت حمل و نقل در این شهر ضروری دانست و بیان کرد: ۵ میلیارد تومان برای احداث زیرساخت، جدول، فضای سبز و ساختمان در این آرامستان صرف شده است و آرامستان پاسخگوی نیاز مردم مناطق پیرامون خود است و تا ۲ ماه دفن در آرامستان جدید شهر قم رایگان خواهد بود.