معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران از شناسایی ۳۴ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمود قدیری، معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره ایمنی ساختمان‌ها در شهر تهران و خلأ قانونی برای الزام افراد به رعایت ایمنی در شهر، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر که از سال گذشته برای طرح نظام بازرسی تصویب شد تا کنون ۳۴ هزار ساختمان ناایمن شناسایی شده‌اند اما هر چه پیش می‌رویم و تعداد بازدیدها افزایش پیدا می‌کند این تعداد بیشتر می‌شود. عجیب است که از این تعداد تا کنون حدود ۲۰۰ ساختمان ایمن‌سازی‌های لازم را به صورت کامل انجام داده‌اند.

به گفته وی، از ۳۴ هزار ساختمان ناایمن شناسایی شده، بیش از ۵۰ درصد ساختمان‌ها خط قرمزها را زیر پا گذاشته‌اند و وضعیت بسیار ناایمنی دارند.

وی با بیان اینکه در زمینه برخورد با ساختمان‌های نا ایمن و الزام مردم برای اجرای قانون خلا قانونی وجود دارد، گفت: در حال حاضر حدود پنج سال است که به این قانون رسیدگی نشده است این در حالی است که باید تا به حال این قانون به مجلس رفته و تصویب شده باشد.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه داد: طی این قانون، مرجع رسمی کشور باید تایید کند که عدم رعایت تمهیدات ایمنی یک جرم است و جریمه دارد؛ این قانون در اکثر کشورهای پیشرفته هم وجود دارد، اما متاسفانه تا به حال در کشور ما محقق نشده است. نبود این قانون زمانی احساس می‌شود که می‌بینیم پس از وقوع حادثه و جان باختن فرد یا افرادی، کسی که تمهیدات ایمنی را رعایت نکرده است محکوم می‌شود، این در حالی است که این محکومیت جبران‌کننده حادثه نیست.

منبع: ایسنا