نمایندگان ایران برای اعلام موضع در خصوص حضور یا انصراف از لیگ قهرمانان 2020 منتظر تصمیم گیری دولت و مقام های بالا دستی کشورند و مدیران و هیات مدیره باشگاه‌ها در انتظار رسیدن دستور نهایی از وزارت ورزش هستند.

همشهری آنلاین- تصمیم گیری درباره حضور یا انصراف نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا 2020 در صورت گرفتن حق میزبانی از ایران در سطحی بالاتر از باشگاه ها یا فدراسیون و حتی وزارت ورزش گرفته می شود.

بعد از جلسه مدیران 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان با سرپرست فدراسیون فوتبال و معاون وزارت ورزش اعلام شد که جمع‌بندی و تصمیم‌نهایی انصراف از لیگ قهرمانان آسیا در صورت گرفتن حق میزبانی از ایران خواهد بود و هرکدام از مدیران و نمایندگان باشگاه‌ها هم درمصاحبه‌های خود اعلام کردند زیر بار برگزاری بازی در کشور ثالث نمی‌روند و انصراف شان قطعی است.

دیروز برخی از رسانه های اماراتی و عربستانی از قطعی شدن حکم محرومیت باشگاه های ایرانی از میزبانی تا اطلاع ثانوی خبر دادند و حتی مدعی شدند این محرومیت شامل حال تیم ملی ایران هم می‌شود. البته این خبر هنوز رسمی و قطعی نیست. با یکی از مدیران استقلال درباره انصراف احتمالی آبی پوشان و دیگر نمایندگان  از لیگ قهرمانان آسیا تماس گرفتیم که مشخص شد باشگاه‌ها برای اعلام موضع اولا منتظر رسیدن حکم قطعی هستند و بعد از رسیدن حکم قطعی هم در انتظار تصمیم وزارت ورزش می مانند.

در این رابطه جلسه‌ای هم بین وزیر امور خارجه، وزیر ورزش و رییس کمیته المپیک ایران برگزار شد. باید دید در نهایت موضع و تصمیم دولت و مقام‌های بالادستی در صورت قطعی شدن محرومیت ایران از میزبانی تا اطلاع ثانوی چه خواهد بود و نمایندگان کشور مجوز حضور در این رقابت ها را کسب می‌کنند یا همان طور که قبلا برای تحت فشار قراردادن AFC اعلام شده بود کناره گیری خواهند کرد.