معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۱۶ هزار دستگاه اتوبوس درون شهری در کشور تا پایان سال جاری از عمر مفید خود گذر کرده و فرسوده تلقی می‌شوند که باید برای جایگزینی آنها اقدام کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسین رجب صلاحی در دیدار با هدایت الله جمالی‌پور استاندار قزوین، افزود: هم اکنون ۲۰ هزار دستگاه درون شهری اتوبوس در کشور وجود دارد که تا پایان سال، عمر ۱۶ هزار دستگاه از ۱۰ سال گذر کرده و فرسوده می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای جایگزینی این تعداد اتوبوس و رفع نیازهای موجود در این بخش،  به خرید اتوبوس‌های بیشتری نیاز است، گفت: استفاده از حمل و نقل‌های نوین مانند تراموا که صرفه اقتصادی دارند باید در دستور کار مسئولان کشور قرار گیرد.

رجب صلاحی در ادامه به وضعیت حمل و نقل مسافر در قزوین اشاره کرد و گفت: طبق قانون، شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، میتوانند از تراموا استفاده کنند که این ویژگی در شهر قزوین و شهرستان‌های اطراف آن وجود ندارد.

این مسئول، میزان تردد و حمل و نقل مسافر را معیار دیگری برای استفاده از تراموا عنوان کرد و افزود: بر اساس قانون اگر میزان ترددهای مسافران در یک مسیر شهری بیش از ۶ هزار نفر باشد امکان استفاده از تراموا وجود دارد که در این مورد قزوین واجد شرایط است.