دبیرکل حزب کارگزاران درباره حملات به شخصیت آیت‌الله هاشمی حتی سه سال بعد از فوت ایشان گفت: «یکسری کینه‌های عقده شده در بعضی افراد وجود دارد که هنوز نتوانستند با عربده‌کشی‌ها و طرح شعارهای دروغ نظیر «استخر فرح» و... در مردم اثر مثبتی بگذارند و اگر نگوییم که این فضا به نفع آقای هاشمی تمام می‌شود، مسلماً به نفع این طیف نیز نخواهد بود.»

به گزارش همششهری آنلاین به نقل از ایران، غلامحسین کرباسچی ادامه داد: «اینکه ما بخواهیم رفتار کسی را که در دوره خود خدمات شایانی داشته با برچسب‌هایی نظیر «نئولیبرال» یا «لیبرال» تحت‌الشعاع قرار دهیم، کار درستی نیست.»

وی افزود: «همین کسانی که امروز در قبال آقای هاشمی نقد نئولیبرالیسم و لیبرالیسم بودن را مطرح می‌کنند، درگذشته اساتید و بزرگان اینها می‌گفتند آقای هاشمی در خطبه‌های خود صحبت‌های کمونیستی می‌کند و حتی این تعبیر را به کار می‌بردند که «زیر عمامه ایشان داس و چکش پنهان شده است!»

کرباسچی درباره ادعای «زندگی اشرافی» مرحوم آیت‌الله هاشمی هم گفت: «زندگی آقای هاشمی مشخص بود و آنچه از خود برجای گذاشته نیز مشخص است. اینکه برخی با تبلیغات دروغ و جوسازی چنین القا می‌کنند، دلیل دیگری دارد. یک زمانی از من سؤال می‌کردند چرا آقای هاشمی با این حجم از تبلیغات و دروغ مقابله نکرد؟ گفتم به نظرم ایشان هیچ‌گاه نمی‌خواست وقت خود را برای دفاع در برابر اینگونه تخریب‌ها تلف کند یا اینکه بخواهد جواب حرف باطلی را دهد. فکر می‌کرد این مسائل سرانجام در طول زمان و با عملکرد اشخاص روشن خواهد شد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «امروز هم که دیگر آقای هاشمی در میان ما نیست، آنچه به عنوان میراث از ایشان باقی مانده، روشن است. آنقدر راجع به کاخ‌نشینی آقای هاشمی صحبت کردند ولی امروز همان به زعم برخی‌ها کاخ، تبدیل به موزه شده و کافی است یک بار از آن بازدید کنید تا ببینید چه بُعدی از کاخ‌نشینی در آنجا وجود داشته است؟ اگر وضعیت زندگی آقای هاشمی با برخی افرادی که شعار کاخ‌نشینی ایشان را می‌دهند مقایسه کنید، معلوم خواهد شد که خود آنها در چه شرایط و موقعیتی زندگی می‌کنند.»